IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Kia: Европа ще се възстанови през юли

Пазарът се е сринал с 80% през април, във Франция спадът е 89%

Продажбите на автомобили в Европа ще се върнат към "повече или по-малко нормално състояние" през юли, прогнозира оперативният директор на Kia Europe Емилио Ерера. В разговор с Automotive News испанецът потвърди, че по все още необобщени данни през април продажбите в ЕС са се сринали между 75 и 80%. Прогнозите са обаче през май свиването спрямо същия месец на 2019 да е по-малко, не повече от 50%.


Емилио Ерера, Kia

Главният оперативен директор на Kia Europe Емилио Ерера. Специалното му интервю за Automedia можете да видите тук

Ерера обаче подчерта, че скоростта на възстановяване може да бъде и по-висока, ако правителствата масово прибегнат към схеми за изкупуване на стари коли и субсидиране на нови, както бе след кризата от 2009 година. Според шефа на Kia сега такива схеми ще донесат допълнителни ползи - ще намалят чувствително парниковите и азотните емисии, защото автомобилите, които се предлагат днес, са значително по-напреднали в това отношение от онези преди пет години.

Според Ерера обаче са нужни стимули, които засягат всички автомобили, а не само електрическите и плъг-ин хибридите. "Електрическите автомобили са много по-скъпи от онези с двигател с вътрешно горене... Ако искаме да стимулираме потреблението, трябва да помогнем на хората с по-ниски доходи, които първи губят работата си при криза", казва испанският мениджър. С тази цел Kia ще въведе в Европа застраховка, която освобождава клиентите от нуждата да правят месечни вноски за колата, ако загубят работата си. Тя ще струва около 15 евро на месец.


Kia, завод, Жилина

Заводът на Kia в Жилина отново работи пълноценно след краткото прекъсване в края на март

Kia поднови работа в словашкия си завод в Жилина на 6 април след двуседмично прекъсване. Там се сглобяват Ceed и Sportage.

Междувременно френската браншова организация CCFA публикува статистика за април, която до голяма степен потвърждава думите на Ерера. Във Франция, една от страните с най-строги карантинни мерки, пазарът се е сринал с 89% спрямо много слабия март. Продадени са едва 20 997 автомобила, което е най-слабото постижение за последния четвърт век. От началото на годината продажбите са 385 000, наполовина под същия период на 2019.

0 от 500
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    #5 ( преди 4 години )
    Ти си явно със забавено развитие. Статистиката, която е цитирана в тая статия, е на база регистрации. Какво се учи по търговско право, нямам представа, но съм убеден, че ти си учил максимум ТОХ
  • #6
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
  • #5
    0 rate up comment 1 rate down comment
    до: #4 ( преди 4 години )
    Много си бос по темата. При регистрацията се отчита статистика на регистрирани превозни средства и това няма абсолютно нищо с продажбата. Продажбата е правен акт между две страни, като правното действие настъпва при подписването на договора за покупко-продажба. Това се учи в ЮФ първи глокс по Основи на правото, а по-задълбочените характеристики се засягат във втори глокс по Търговско право. Всеки път, колкото повече не знаеш, толкова повече се опитваш да се правиш на умен. Не ти се получава!
  • #4
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Пред АСЕА и националните регулатори продажбите се отчитат или в момента на доставката, или при регистрацията. И има още много други начини за продажба извън твоята представа за човек, който отива да почука на вратата на дилърството. Но трябва да помислиш малко
  • #3
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    #2 Правиш ли разлика между покупка и доставка? Покупката е когато подпишеш договора, а не когато ти доставят стоката. Доставката е финализиране на продажбата, а не продажба. А и доставка на коли към крайни клиенти не е имало във Франция, Испания и Италия до колкото знам, по простата причина, че всичко е било затворено и блокирано в жилищата си. Нито едно автомобилно представителство не е работило и е нямало откъде да дойдат въпросните продажби.
  • #2
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Доста е просто. Останалите 11 процента са предварителни поръчки, от януари и февруари, доставени сега и платени сега, даже клиентът да не си е взел колата. Или пък фирмени договори за големи количества, които се разделят на траншове
  • #1
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Някой може ли да обясни как спадът е с 89% при условие, че всичко е било затворено и нище не се е продавало. Нямало е и как да се продаде заради карантината. Ей това ако може някой да го обясни цена няма да има. Явно и продажбите на коли е една стъкмистика и всеки "продава" колкото съобщи, а не колкото реално е продал.