fallback

Mitsubishi и Nissan търсят спешна помощ

Загубите на двете японски компании са огромни

На 31 март завърши финансовата година в Япония, като най-тежко за производителите на автомобили се оказа последно последното тримесечие, което е и първо за 2020 г. И ако по-рано в Mitsubishi планираха приходи в размери на 47 млн. долара, то нещата претърпяха обрат и сега компанията обяви загуби от 235 млн. долара.

За да компенсира загубите, компанията обяви, че търси спешна финансова помощ – от държавни кредитни организации, частни банки и външни инвеститори. В Mitsubishi се надяват да получат кредит от японската Банка за развитие, като общата сума, нужна за спасяване на производителя, е около 4,6 млрд. 

Изпадането в подобно положение не е новост за компанията. След скандала с вредните емисии на кей-кар модели ek Wagon и ek Space и техните бейдж-инженерингови версии Nissan Dayz и Nissan Dayz Roox компанията приключи финансовата 2016 г. със загуби от 1,8 млрд. долара. Последва падане на акциите и Nissan изкупи 34%, с което придоби контрола над Mitsubishi.

Експертите от Nikkei смятат, че основната причина за бедственото положение, в което се оказва компанията, са слабите резерви. Те са на нивата от преди кризата през 2008 г. В същото време Toyota взе мерки и укрепи своите резерви, като така посрещна пандемията от коронавирус, без да се налага да търси външна помощ.

Nissan, който е партньор на Mitsibishi в алианса с Renault, също се намира в тежко положение. Компанията очакваше приходи от 1,5 млрд. долара, но вместо това отчита загуби от 890 млн. Основната причина са спадналите с 42% продажби за март. В компанията са изчислили, че за излизане от кризата им трябва същата сума, която е нужна и на Mitsubishi – 4,6 млрд. долара. Затова ще се търси помощ от държавни и частни японски банки.

Ситуацията с Mitsubishi е по-тежка от тази в Nissan, тъй като компанията не е представена в Америка, а в Европа продажбите са доста малки. Сега на ход са банките в Япония, както и самата държава, която е отделила над 1 трилион долара, като част от тях ще отидат именно за подпомагане на бизнеса.

Снимка: Mitsubishi

fallback
  • #5
    356 ( преди 4 години )
    Доколкото мога да подозирам, няма как да знам със сигурност, повечето сновополагащи ключовите индустрии фирми, от експортно ориентирани икономики, са подпомагани сериозно /по един или друг начин/ от свойте национални правителства, респективно национални бюджети. Няма как само по пазарен принцип, чрез пазарните усовия, една фирма за вземе дял от световният пазар. Де да беше и при нас така!
  • #4
    Achtung ( преди 4 години )
    В нашето семейство има и японец и германец и французин. И трите се чупят, ни съ напрягайте толкоз.
  • #3
    356 ( преди 4 години )
    Защото повечето са доста добри и няма какво да се допълни повече. А и в подкрепа на японските автомобили почти няма ***, които да бълват постоянно "реклама".
  • #2
    КубинскиКитаец ( преди 4 години )
    Изгониха Гон и ги хвана кризата. Гола вода, баце.
  • #1
    анонимен ( преди 4 години )
    Защо под статиите за японските коли няма мн коментари?
fallback
Последни