На 31 март завърши финансовата година в Япония, като най-тежко за производителите на автомобили се оказа последно последното тримесечие, което е и първо за 2020 г. И ако по-рано в Mitsubishi планираха приходи в размери на 47 млн. долара, то нещата претърпяха обрат и сега компанията обяви загуби от 235 млн. долара.
За да компенсира загубите, компанията обяви, че търси спешна финансова помощ – от държавни кредитни организации, частни банки и външни инвеститори. В Mitsubishi се надяват да получат кредит от японската Банка за развитие, като общата сума, нужна за спасяване на производителя, е около 4,6 млрд.
Изпадането в подобно положение не е новост за компанията. След скандала с вредните емисии на кей-кар модели ek Wagon и ek Space и техните бейдж-инженерингови версии Nissan Dayz и Nissan Dayz Roox компанията приключи финансовата 2016 г. със загуби от 1,8 млрд. долара. Последва падане на акциите и Nissan изкупи 34%, с което придоби контрола над Mitsubishi.
Експертите от Nikkei смятат, че основната причина за бедственото положение, в което се оказва компанията, са слабите резерви. Те са на нивата от преди кризата през 2008 г. В същото време Toyota взе мерки и укрепи своите резерви, като така посрещна пандемията от коронавирус, без да се налага да търси външна помощ.
Nissan, който е партньор на Mitsibishi в алианса с Renault, също се намира в тежко положение. Компанията очакваше приходи от 1,5 млрд. долара, но вместо това отчита загуби от 890 млн. Основната причина са спадналите с 42% продажби за март. В компанията са изчислили, че за излизане от кризата им трябва същата сума, която е нужна и на Mitsubishi – 4,6 млрд. долара. Затова ще се търси помощ от държавни и частни японски банки.
Ситуацията с Mitsubishi е по-тежка от тази в Nissan, тъй като компанията не е представена в Америка, а в Европа продажбите са доста малки. Сега на ход са банките в Япония, както и самата държава, която е отделила над 1 трилион долара, като част от тях ще отидат именно за подпомагане на бизнеса.
Снимка: Mitsubishi