fallback

Mitsubishi и Nissan търсят спешна помощ

Загубите на двете японски компании са огромни

На 31 март завърши финансовата година в Япония, като най-тежко за производителите на автомобили се оказа последно последното тримесечие, което е и първо за 2020 г. И ако по-рано в Mitsubishi планираха приходи в размери на 47 млн. долара, то нещата претърпяха обрат и сега компанията обяви загуби от 235 млн. долара.

За да компенсира загубите, компанията обяви, че търси спешна финансова помощ – от държавни кредитни организации, частни банки и външни инвеститори. В Mitsubishi се надяват да получат кредит от японската Банка за развитие, като общата сума, нужна за спасяване на производителя, е около 4,6 млрд. 

Изпадането в подобно положение не е новост за компанията. След скандала с вредните емисии на кей-кар модели ek Wagon и ek Space и техните бейдж-инженерингови версии Nissan Dayz и Nissan Dayz Roox компанията приключи финансовата 2016 г. със загуби от 1,8 млрд. долара. Последва падане на акциите и Nissan изкупи 34%, с което придоби контрола над Mitsubishi.

Експертите от Nikkei смятат, че основната причина за бедственото положение, в което се оказва компанията, са слабите резерви. Те са на нивата от преди кризата през 2008 г. В същото време Toyota взе мерки и укрепи своите резерви, като така посрещна пандемията от коронавирус, без да се налага да търси външна помощ.

Nissan, който е партньор на Mitsibishi в алианса с Renault, също се намира в тежко положение. Компанията очакваше приходи от 1,5 млрд. долара, но вместо това отчита загуби от 890 млн. Основната причина са спадналите с 42% продажби за март. В компанията са изчислили, че за излизане от кризата им трябва същата сума, която е нужна и на Mitsubishi – 4,6 млрд. долара. Затова ще се търси помощ от държавни и частни японски банки.

Ситуацията с Mitsubishi е по-тежка от тази в Nissan, тъй като компанията не е представена в Америка, а в Европа продажбите са доста малки. Сега на ход са банките в Япония, както и самата държава, която е отделила над 1 трилион долара, като част от тях ще отидат именно за подпомагане на бизнеса.

Снимка: Mitsubishi

fallback
  • #15
    анонимен ( преди 5 години )
    #16 Мичубишито на жената е правено в Тайланд. Сглобката и качеството е на високо ниво без забележки. Колата е 2016 г. купена нова и е вече на 83 000 км. До този момент никакви проблеми с нищо. Всичко е тип-топ. Тойотите произведени в Турция са с най-високо качество от всички произведени извън Япония. Това не е само инфо от Тойота, но и от немските институти за качество. Така, че не винаги произведеното извън Япония е зле. За Нисан обаче нещата са други. Рено бяха и са зле и го предадоха на япон
  • #14
    Тинтириминтири ( преди 5 години )
    Всичко е относително говорим за японски коли несглобявани в Япония в съдружие с други марки. Френски коли правени в Турция и т н. От личен опит нови коли които се пазят и обслужват нямат проблеми.
  • #13
    ГоМн ( преди 5 години )
    АХАХАхаха
  • #12
    анонимен ( преди 5 години )
    Но Гон, Но Он
  • #11
    Чичо Фичо ( преди 5 години )
    До 8:Инфинити умря защото предлагаха зле сглобени, но за сметка на това грозни коли на премиум цени. *** някой да се заяде, че не съм прав до поговори със собственик на такъв автомобил, а най- добре с майстор който се занимавал с такива кошници.
  • #10
    356 ( преди 5 години )
    Само да вметна нещо извън темата, когато се появиха уникалните Нисан Ноут и Нисан Пулсар си помислих, че тези силни предложения ще разместят пазара и ще оглавят класациите по продажби. Защото имат всичко необходимо за това. Но уви. Не. Според мен слабото им представяне по скоро беше следствие от ненавременното и неадекватно представяне, лошо подбрани нива на оборудване и лоша ценова политика. Но ето, този анализ може да го направи само алиансът, не аз.
  • #9
    анонимен ( преди 5 години )
    Някои хора четат само заглавието и коментират. Заглавията са подвеждащи в повечето случай и нямат нищо общо със самата новина. Въпросните компании не търсят помощ, а кредити. Има разлика нали! И то голяма при това. Списвачите засилват нещата и гледат да ги направят сензация, за да привлекат интерес.А в тази криза малко компании няма да са в затруднено положение. Щом МБ изтегли 12 млрд. заем, Рено и ФВ реват за помощи при условие, че държавата непрекъснато им помага с поръчки най-малко смятайте!
  • #8
    356 ( преди 5 години )
    А според мен, който не е бил в "кухнята" на алианса Рено-Нисан, няма как да знае какво точно се е случило и се случва и сега. Никой. Затова по спокойно с определенията и оценките.
  • #7
    Неразбиращ ( преди 5 години )
    Само за инфо прегледайте класациите на тюв ,адак и други немски компании за надеждност в последните 15г. ще разберете японците могат ли да правят добри и здрави коли и то според германците,вижте колко да японските автомобили в първата петица..
  • #6
    Гост ( преди 5 години )
    Според мен точно Гон е виновен. Превърна всички марки в Рено - малолитражни СУВ-чета. Рено взе наготово платформите на Нисан за СУВ, а Нисан просто зарязаха другите се пазари като САЩ. Там продават само стари модели защото Гон не даде пари за разработване на нови. И Инфинити така умря - как се продават премиум коли с 15-годишна техника.
fallback
Последни