fallback

Mitsubishi и Nissan търсят спешна помощ

Загубите на двете японски компании са огромни

На 31 март завърши финансовата година в Япония, като най-тежко за производителите на автомобили се оказа последно последното тримесечие, което е и първо за 2020 г. И ако по-рано в Mitsubishi планираха приходи в размери на 47 млн. долара, то нещата претърпяха обрат и сега компанията обяви загуби от 235 млн. долара.

За да компенсира загубите, компанията обяви, че търси спешна финансова помощ – от държавни кредитни организации, частни банки и външни инвеститори. В Mitsubishi се надяват да получат кредит от японската Банка за развитие, като общата сума, нужна за спасяване на производителя, е около 4,6 млрд. 

Изпадането в подобно положение не е новост за компанията. След скандала с вредните емисии на кей-кар модели ek Wagon и ek Space и техните бейдж-инженерингови версии Nissan Dayz и Nissan Dayz Roox компанията приключи финансовата 2016 г. със загуби от 1,8 млрд. долара. Последва падане на акциите и Nissan изкупи 34%, с което придоби контрола над Mitsubishi.

Експертите от Nikkei смятат, че основната причина за бедственото положение, в което се оказва компанията, са слабите резерви. Те са на нивата от преди кризата през 2008 г. В същото време Toyota взе мерки и укрепи своите резерви, като така посрещна пандемията от коронавирус, без да се налага да търси външна помощ.

Nissan, който е партньор на Mitsibishi в алианса с Renault, също се намира в тежко положение. Компанията очакваше приходи от 1,5 млрд. долара, но вместо това отчита загуби от 890 млн. Основната причина са спадналите с 42% продажби за март. В компанията са изчислили, че за излизане от кризата им трябва същата сума, която е нужна и на Mitsubishi – 4,6 млрд. долара. Затова ще се търси помощ от държавни и частни японски банки.

Ситуацията с Mitsubishi е по-тежка от тази в Nissan, тъй като компанията не е представена в Америка, а в Европа продажбите са доста малки. Сега на ход са банките в Япония, както и самата държава, която е отделила над 1 трилион долара, като част от тях ще отидат именно за подпомагане на бизнеса.

Снимка: Mitsubishi

fallback
  • #15
    анонимен ( преди 4 години )
    #16 Мичубишито на жената е правено в Тайланд. Сглобката и качеството е на високо ниво без забележки. Колата е 2016 г. купена нова и е вече на 83 000 км. До този момент никакви проблеми с нищо. Всичко е тип-топ. Тойотите произведени в Турция са с най-високо качество от всички произведени извън Япония. Това не е само инфо от Тойота, но и от немските институти за качество. Така, че не винаги произведеното извън Япония е зле. За Нисан обаче нещата са други. Рено бяха и са зле и го предадоха на япон
  • #14
    Тинтириминтири ( преди 4 години )
    Всичко е относително говорим за японски коли несглобявани в Япония в съдружие с други марки. Френски коли правени в Турция и т н. От личен опит нови коли които се пазят и обслужват нямат проблеми.
  • #13
    ГоМн ( преди 4 години )
    АХАХАхаха
  • #12
    анонимен ( преди 4 години )
    Но Гон, Но Он
  • #11
    Чичо Фичо ( преди 4 години )
    До 8:Инфинити умря защото предлагаха зле сглобени, но за сметка на това грозни коли на премиум цени. Педи някой да се заяде, че не съм прав до поговори със собственик на такъв автомобил, а най- добре с майстор който се занимавал с такива кошници.
  • #10
    356 ( преди 4 години )
    Само да вметна нещо извън темата, когато се появиха уникалните Нисан Ноут и Нисан Пулсар си помислих, че тези силни предложения ще разместят пазара и ще оглавят класациите по продажби. Защото имат всичко необходимо за това. Но уви. Не. Според мен слабото им представяне по скоро беше следствие от ненавременното и неадекватно представяне, лошо подбрани нива на оборудване и лоша ценова политика. Но ето, този анализ може да го направи само алиансът, не аз.
  • #9
    анонимен ( преди 4 години )
    Някои хора четат само заглавието и коментират. Заглавията са подвеждащи в повечето случай и нямат нищо общо със самата новина. Въпросните компании не търсят помощ, а кредити. Има разлика нали! И то голяма при това. Списвачите засилват нещата и гледат да ги направят сензация, за да привлекат интерес.А в тази криза малко компании няма да са в затруднено положение. Щом МБ изтегли 12 млрд. заем, Рено и ФВ реват за помощи при условие, че държавата непрекъснато им помага с поръчки най-малко смятайте!
  • #8
    356 ( преди 4 години )
    А според мен, който не е бил в "кухнята" на алианса Рено-Нисан, няма как да знае какво точно се е случило и се случва и сега. Никой. Затова по спокойно с определенията и оценките.
  • #7
    Неразбиращ ( преди 4 години )
    Само за инфо прегледайте класациите на тюв ,адак и други немски компании за надеждност в последните 15г. ще разберете японците могат ли да правят добри и здрави коли и то според германците,вижте колко да японските автомобили в първата петица..
  • #6
    Гост ( преди 4 години )
    Според мен точно Гон е виновен. Превърна всички марки в Рено - малолитражни СУВ-чета. Рено взе наготово платформите на Нисан за СУВ, а Нисан просто зарязаха другите се пазари като САЩ. Там продават само стари модели защото Гон не даде пари за разработване на нови. И Инфинити така умря - как се продават премиум коли с 15-годишна техника.
fallback
Последни