fallback

Макетът на VW Phaeton е най-скъпият в историята

Компанията те жали нито време, нито средства за разаботката на модела

Луксозният Volkswagen Phaeton се превърна във финансова катастрофа за германския производител, като така и не достигна планирания обем от 20 000 продажби на година. 

Икономисти изчисляват, че Volkswagen е губил по 28 000 евро от всяка продадена кола, като продължилото 14 години производство е донесло загуби от 2 млрд. Седанът беше свален от конвейера преди 4 години, но продължават да излизат интересни детайли за него.

Пред Top Gear главният дизайнер на VW Group - Клаус Бишоф, разкрива, че компанията не е жалила нито време, нито средства за разработката на автомобила, а макетът на Phaeton е бил най-скъпият в историята на бранда. Впрочем, тогавашният шеф на концерна Фердинанд Пиех не е харесал първия макет, който му и бил показан и е поискал той да бъде преработен до най-малкия детайл.

Пиех е настоял и за създаванено на напълно функционален салон на макета и дизайнерите са продължили усърдна работа. В крайна сметка те съдали напълно нов макет, който си остава най-сложният и най-скъпият в история на Volkswagen.

„Когато видя новия макет, Пиех ми каза: „Сега вече всичко е правилно“. Повярвайте ми, това е най-големият комплимент, който можеше да чуеш от боса“, разкрива Бишоф.

Снимки: Volkswagen

fallback
  • #7
    анонимен ( преди 4 години )
    #7 Кажи в кои отношения е по-добра, че нещо не се сещам?
  • #6
    м да а ( преди 4 години )
    Като цяло идеята беше абсурдна, при положение че притежават "Порше" , за каккъв им трябваше да се опитват да подобрят 4-вратката им !?
  • #5
    анонимен ( преди 4 години )
    Истината е, че тази лимузина не е никак лоша и е напълно конглокентна на "традиционните" премиуми (в някои отношения даже по-добра). Много качествена и добре помислена кола... с една огромна грешка - проблемът не е бил, че носи емблемата на VW и искат пари като за S класа, а че отвън е абсолютен Passat почти във всеки детайл - ето за това не можеш да искаш пари като за S класа и да убедиш клиентите, че колата е ексклузивна.
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    Не им минаха номерата с тази "луксозна" кола и тя остана в небитието. Ама друго си е да ти кажат, че ти продават едно доказано недоразумение с хиляди проблеми на загуба. Това е може би най-проблемната кола правена някога от ФВ. Не, че останалите са им цвете за мирисане, но специално тази е черешката на тортата. Имаше една статия за цените на обслужване. Толкова високи са, че обслужването на който и да е премиум ще ви се стори детска игра. Не случайно и втора употреба никой не ги купува.
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    Да започна с уточнение: не харесвам фолксваген. Не харесвам изобщо европейски автомобили. Но да твърдиш, че собствениците на марката ги е срам от нея е наистина смехотворно. Освен най-големият световен производител, фолксваген се радва на солидна репутация навсякъде по света, освен в щатите. Така че, освен американец, не виждам кой го е срам.....
  • #2
    112 ( преди 4 години )
    ФВ къде ги бутате при премиума, такава смешна марка никой не я взима на сериозно. Грозен дизайн, висят само по-сервизите, лъжат яко за технологиите. Хората ги е срам да се похвалят че притежават тази марка. Като гледам са тръгнали по същия път и при електрическите автомобили.
  • #1
    анонимен ( преди 4 години )
    Мога да ти кажа,че Лексуса не е никък лоша марка.Имал съм и не ме е предавал.Сигурен съм,че е по безпроблемен от доста от БМВ и Мерцедес,от повечето.Говоря за моделите след В211.221 и двойката също имат доста проблеми включително и при доста от моторите.Няма безпроблемни коли.За всяка марка си има клиенти,но определено си прав,малко хора биха купили премиум,на цена,като за премиум от бюджетен брант.Когато изкараха първото поколение на Файтон,е запитах как е възможно това...и ето.
fallback
Последни