Луксозният Volkswagen Phaeton се превърна във финансова катастрофа за германския производител, като така и не достигна планирания обем от 20 000 продажби на година.
Икономисти изчисляват, че Volkswagen е губил по 28 000 евро от всяка продадена кола, като продължилото 14 години производство е донесло загуби от 2 млрд. Седанът беше свален от конвейера преди 4 години, но продължават да излизат интересни детайли за него.
Пред Top Gear главният дизайнер на VW Group - Клаус Бишоф, разкрива, че компанията не е жалила нито време, нито средства за разработката на автомобила, а макетът на Phaeton е бил най-скъпият в историята на бранда. Впрочем, тогавашният шеф на концерна Фердинанд Пиех не е харесал първия макет, който му и бил показан и е поискал той да бъде преработен до най-малкия детайл.
Пиех е настоял и за създаванено на напълно функционален салон на макета и дизайнерите са продължили усърдна работа. В крайна сметка те съдали напълно нов макет, който си остава най-сложният и най-скъпият в история на Volkswagen.
„Когато видя новия макет, Пиех ми каза: „Сега вече всичко е правилно“. Повярвайте ми, това е най-големият комплимент, който можеше да чуеш от боса“, разкрива Бишоф.
Снимки: Volkswagen