fallback

10-те най-велики хот хечове на 80-те години

VW Golf II GTI, Peugeot 205 GTi, Lancia Delta Integrale: това бе време на легенди

Новите екологични изисквания най-вероятно ще заличат категорията hot hatch - дори Ford Focus RS вече бе потвърден като една от първите жертви. Но истината е, че тази категория всъщност отдавна вече е мъртва. Днешните Megane R.S., Leon Cupa или Civic Type R са много впечатляващи машини, няма спор. Но те нямат много общо с оригиналната идея на хот хеча, която бе да вземеш един обикновен хечбек и да го направиш по-забавен и по-бърз. Първите такива коли бяха леки, пъргави, практични и преди всичко - достъпни като цена. Днешните са тежки, все по-сложни, твърде неудобни за семейни нужди, и накрая струват колкото премиум модели. Това е добър повод да си спомним времето, когато мъжете бяха истински мъже, жените бяха истински жени, а хот хечовете бяха истински хот хечове. Да си спомним 80-те години. А ако хот-хечовете не ви стигат, вижте и 20-те най-велики спортни автомобила с други конструкции в линка под статията.

Най-великите хот хечове на 80-те години (ГАЛЕРИЯ):

 

 

fallback
  • #4
    #2 ( преди 4 години )
    Че нали тъкмо това е идеята за hot hatch - непретенциозна и финансово достъпна кола, просто по-забавна за каране от обикновения модел
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    Talbot е британска марка, кръстена на единия от основателите си, Чарлс Четуинд-Талбът. През 70-те и тя, и френската Simca бяха част от европейските операции на Крайслер, а Sunbeam де факто е създаден от друга английска компания, също под шапката на Крайслер. После американците си продадоха европейския бизнес на Пежо, а Пежо сля Талбът и Симка, после остана само Талбът и накрая всичко утече :D
  • #2
    356 ( преди 4 години )
    Уважаеми от Екип Automedia, донякъде не мога да се съглася с написаното.Тези коли в голяма степен са правени за непретенциозни клиенти без особенни критерии в търсенето си, затова производителите са ги пускали в милионнен тираж, като са си позволявали да вграждат в тях евтини пластмаси, липса на всякаква ергономичност, практичност и удобство.Двигателите често са слаби,нискоеластични,шумни,жадни и вредни.Механиката е била възможно най опростената заради цената.За безопасност не говорим, въобще.
  • #1
    анонимен ( преди 4 години )
    Talbo не беше ли френска купена от Пижо в последствие?
fallback
Последни