Ръководството на южнокорейския производител Hyundai одобри старта на серийно производство на концептуалните модели 45 и Prophecy, като последният ще замени електрическия Ioniq. И двата автомобила ще се задвижват от електромотори, чиито характеристики обаче още не са разкрити. Моделите ще бъдат изградени върху платформата E-GMP.
Екстериорът и на двата модела ще бъде във футуристичен стил, но според вицепрезидента на Hyundai Санг Юп Ли интериорът им ще е напълно различен. При създаването на Prophecy, който бе показан през март тази година, дизайнерите са били вдъхновени от автомобилите от 30-те на миналия век. Авторите на крос-хеча 45, който дебютира на изложението във Франкфурт, пък са черпили вдъхновение от спортните коли от 70-те години. Единственото общо между тях ще бъде пикселната светотехника.
"Prophecy е седан, но не от традиционния тип. Той ще има много пространство отвътре и повече кривини отвън. Скейтборд платформа с къси надвеси и дълъг преден капак ни позволява да разтегнем салона, за да осигурим по-голям простор в него", обяснява Санг Юп Ли. Той добави, че Prophecy ще замени петвратката Ioniq Electric, която се произвежда от 2016 г. В какво точно ще се превърне "пророчеството" - във второ поколение на Ioniq или в нов модел, Ли не посочва.
Също така не е ясно дали интериорът на двата нови модела ще запази част от футуристичния си стил. Показаният миналата есен Hyundai 45 се отличаваше със задни седалки, направени под формата на шезлонги и "почти домашен килим" на пода, а пролетният концепт бе лишен от волан, вместо който се появиха джойстици, разположени отстрани на шофьорската седалка. Очаква се Hyundai 45 да бъде представен в края на 2020 г., а Prophecy ще дебютира догодина.