fallback

Dacia вече не е номер 1 в България

Очакваме 75% спад в новите поръчки през април, признава шефът на BMW България

Повечето автомобилни марки отчитат сериозни спадове в българските си продажби за първото тримесечие на 2020, показва статистиката на МВР за регистрираните нови автомобили. Тя сочи и доста рокади в класирането по пазарен дял, като Skoda измества Dacia на върха. Повечето експерти обаче са категорични, че големите спадове заради карантината тепърва предстоят.

При премиум марките, а вероятно до някаква степен и при другите, реалният ефект от извънредните мерки още не се е усетил, защото през март са доставяни автомобили, поръчани по-рано, подчертава Александър Миланов

Между 70 и 75% спад в новите поръчки очаква BMW България заради извънредното положение в страната, коментира изпълнителният директор на компанията Александър Миланов във видеоконференция с журналисти. Според него пълният ефект от карантинните мерки и забавянето на икономическата активност тепърва ще се почувства, защото продажбите за март са най-вече на база на по-стари поръчки.

В потвърждение на това марката BMW отчита дори лек ръст за първото тримесечие, с 254 доставени автомобила от официалния вносител, а MINI повтаря миналогодишните нива с 21 доставки. Това обаче се дължи най-вече на високия дял на индивидуализираните поръчки, характерен за премиум сегмента. "Голяма част от автомобилите, които доставяме днес, са поръчани от клиентите преди месеци. Иначе през март, на база само две седмици изолация, загубихме приблизително 50% от броя на новите договори, които очаквахме", уточнява Миланов, който е и председател на Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България (ААП). През април спадът в очакваните нови договори ще е 70-75%. Не са малко и клиентите, които са отказали вече направени поръчки в последните седмици заради неясната икономическа ситуация.

Няма промяна в плановете на BMW да увеличи дела на електромобилите до общо 50% от общите продажби през 2030 година, твърди Александър Миланов

В глобален мащаб BMW е загубила около 140 000 автомобила от замрялото производство през март, като до края на април бройката ще надхвърли 200 000, твърди Миланов. Доставките на марката BMW за първото тримесечие са с 20% под същия период на 2019, на MINI - с 23% по-малко, а на Rolls-Royce - с 27% по-малко (но там отражение има и спрялото производство на Ghost в очакване на новото поколение).

При по-масовите марки спадът на българския пазар е доста по-забележим - средно по около една трета за тримесечието, независимо, че извънредните мерки обхванаха само последните две седмици от този период.

След дълогодишна хегемония на Dacia, сега Skoda излиза начело като най-популярната марка на пазара за нови автомобили в България

Според данните на МВР регистрираните нови автомобили за първите три месеца са общо 7629 в категориите M1 и N1. Регистрираните коли до 5-годишна възраст са 3061, между 5 и 10 години - 6868, и над 10 години - 35 219. Съотношението между нови и употребявани автомобили е едно към шест.

Важно е да се отбележи, че регистрациите в МВР не съвпадат напълно със собствената статистика на вносителите за продажбите им. Дори и така обаче е ясно, че на върха в класацията по пазарен дял настъпват някои сериозни размествания.

Вижте в галерията кои са най-продаваните марки в България през 2020:

 

 

fallback
  • #12
    анонимен ( преди 4 години )
    То ква е разликата?
  • #11
    анонимен ( преди 4 години )
    Мале, поръчката за рапида беше през 2018 и част от колите се доставиха през 2019. От април 2019 рапид не се произвежда и не се предлага. а дъстър е платформата на Рено Клио 2 от началото на 90-те, но поокастрена за икономия. Но ти си я вземи и си я вози със здраве.
  • #10
    Male ( преди 4 години )
    Мале верно полицаите изкупиха рапида иначе за годината нема как шкодата да е преди дачията.....при Дачия взимаш SUV 4x4 с двигател дето го монтират на CLA за парите на нещо по-лошо от голф, легнало на неговото шаси но удължено, разширено и незнам си какво още наречено от таксиджиите Оставя!!!
  • #9
    сепуко харакири ( преди 4 години )
    Дошовците, свалете тенекиените очила, шкода продава повече коли в Европа от тойота.
  • #8
    анонимен ( преди 4 години )
    новите автомобили се проектират и разработват от маркетолози и счетоводители и се продават от дилъри на недвижими имоти
  • #7
    анонимен ( преди 4 години )
    3/4 от шкодите са служебни, иначе не са лоши коли - разбирам защо някой би си купил такава кола за лична - екстра са - единственият проблем е, че окачването е евтинийка, както и много други неща по ходовата част, които не се виждат (е не като Дачиите разбира се, но все пак се е пестило от всичко, което би направило впечатление само на един механик, като я закарате в сервиз). Иначе цифричките за БГ пазара са просто покъртителни - един град като Виена например купува 2-3 пъти повече за този период
  • #6
    Факт!-тически ... ( преди 4 години )
    дори и на бай *** му дойде ума, че неуДачия не е кола, а просто...неудачно стечение на обстоятелствата, като всичко при рено!
  • #5
    Минаващ ( преди 4 години )
    Е вие па да не мислите че тия клозети Шкода в такъв обем ги купуват за лични.
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    абе във форума е лесно да се дрънкат глу.по.тевини. Обществените поръчки са си с дати за доставка
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    И от тая има.А и други фирми и тн. са ги накупили.
fallback
Последни