Когато карате електромобил с постоянна скорост от 35-40 км/ч, с едно зареждане може да изминете много повече километри от посоченото в паспортните данни на модела. Такива експерименти обаче имат малко отношение към реалния живот и са повод за критики от страна на онези, които упорито смятат, че електромобилите не са подходящи за дълги пътувания.
Видеоблогър в YouTube реши да опровергае тази теза с Porsche Taycan 4S, като целта му бе да измине 1000 км за най-кратко време в реални условия, а не на полигона. Той успял да стори това за 9 часа и 12 минути, което означава средна скорост от около 109 км/ч, като се вземе предвид и времето за зареждане. Тестът бе направен по маршрута Мюнхен - Берлин - Мюнхен. Когато трафикът позволявал, ентусиастът се опитвал да поддържа скорост от 140 км/ч (в различни етапи от теста скоростомерът показвал от 130 до 150 км/ч, без да се брои спирането, разбира се).
В известен смисъл това е и рекорд, показващ, че способността за бързо презареждане на пътя понякога означава повече от номиналния пробег. А Taycan далеч не е рекордьор по отношение на пробега: с опционалната батерия с капацитет 93,4 кВтч (от него се използват само 83,7 кВтч), той изминава 386-463 по WLTP цикъла. По време на експеримента собственикът на електромобила не е разреждал батерията докрай и при зареждане от бързи станции (до 250 кВт), по-специално от мрежата на Ionity, той чакал тя да достигне 80-81% от капацитета си .А това означава само 30-40 минути за зареждане.
Във видеото, описващо експеримента, заслужават внимание показателите преди първото зареждане. За три часа и половина са били изминати 340,3 км със средна скорост от 97 км/ч. Индикаторът за оставащия пробег показва, че могат да се изминат още 27 км. Важен параметър е средната консумация на енергия, равна на 23,6 кВтч/100 км, което е много малко за средна скорост от около 100 км/ч. Дисплеят на бордовия компютър след преминаване на кръглата 1000-километрова граница пък показва изминати 1054 км за 10 часа и половина, включително времето за зареждане.