Американецът Дан Паркър ще се пробва да постави нов световен рекорд за най-бърз незрящ пилот. Той ще подкара състезателен автомобил без външна помощ. Докато се подготвя за опита, който вероятно ще се състои тази есен, екип от специалисти му помага да разбере как да кара бързо въпреки недъга си.
Патрик Джонсън например е разработил специална навигационна система. Неговият екип прави тест драйв по трасето, за да извлече координатите на идеалната линия. След това, когато шофира Паркър, системата използва автоматични звукови сигнали, за да му каже колко се е отдалечил от тази линия.
"Веднага щом ми кажат, че на старта всичко е окей, никой не говори с мен през цялото каране. Системата за насочване прави всичко", обяснява кандидат-рекордьорът. Той разчита на тази автоматизирана система не само да го насочва, но и да гарантира неговата безопасност. Ако той кривне на 6 метра от централната линия, системата ще спре колата, а ако надхвърли 240 км/ч по време на теста, тя внимателно ще започне да спира автомобила.
Причината Паркър да е обсебен от поставянето на този рекорд е, че се състезава още от дете. Първата му гонка е едва на 8 години, по предложение на баща му, и тогава завършва втори. Продължава в същия дух и става световен шампион на Американската състезателна лига през 2005 г. Вероятно днес все още щеше да кара кола, ако не бе една много сериозна катастрофа през 2012 година. В нея състезателят се удря със своя Chevrolet Corvette модел '63 със скорост от 280 км/ч в бетонна стена. Получава множество травми и губи зрението си.
Сега той и екипът му използват модифициран Corvette от 2008 г. в опит да счупят сегашния рекорд за скорост за незрящ от 200.9 мили в час (323 км/ч), постигнат от Майк Нюмън през 2013 г. Шестото поколение на модела е купено "празно". Сега обаче може да се похвали с редица специални модификации и е боядисано в същия цвят като автомобила, в който Паркър катастрофира преди 8 години.
Модификациите включват двигател, развиващ 570 коня, който има специален азотен комплект от компания Induction Solutions. Колата има също предпазна клетка от Stormin Normand, две противопожарни системи от Spa Techniques, както и предпазни колани Stroud Safety, както и парашут. Изключително важен елемент е специалният ауспух - той използва три шумозаглушителя, за да може Паркър да чуе системата за насочване.
Паркър доказа, че цялата тази технология работи, като ускори до 247 км/ч на Spaceport America близо до Ню Мексико през февруари. "Вълнуващо е. Да, по-опасно е от всичко, което съм правил преди, очевидно, защото не виждам нищо. 100% съм на тъмно. Но това ми дава цел и причина да премина извън предела", казва Паркър.