IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Каква мощност развива едноцилиндров дизелов двигател

При теста са използвани три вида тежко гориво (ВИДЕО)

Всеки ден инженери, ентусиасти и всякакви други хора тестват различни видове двигатели - от масивни за лодки до такива за камиони и супер мощни автомобили. Колко конски сили обаче развиват най-малките съществуващи ДВГ - едноцилиндровите с работен обем под 0,5 литра? Отговор на този въпрос дава тест на диностенд с дизеловия двигател Kohler с въздушно охлаждане.


Едноцилиндров дизелов двигател


Видеото е публикувано от YouTube канала Warped Perception, чиито създатели са получили чисто нов дизелов двигател Kohler за бъдещите си проекти. След като го стартира за първи път, екипът реши да тества колко мощност развива той на динамометъра с три различни типа дизелови горива - обикновен, био и хидро (емулсия от дизел и вода, с цел да се понижи температурата на изгаряне и азотните емисии).

При първия тест малкият двигател е със стандартен дизел. Агрегатът работи в продължение на пет минути на пълна газ, преди реалният тест да започне при 2800 об/мин. Отчетената пикова мощност е 8,5 конски сили и максимален въртящ момент от 21,7 Нм.


Едноцилиндров дизелов двигател


Вторият опит е на биодизел при същите обстоятелства. Резултатите са малко по-ниски - 7,73 к.с. и 19,65 Нм при 2800 об/мин. Последният тест е на хидродизел, който разгръща пълния потенциал на малкия двигател - 8,83 коня и 21,7 Нм максимален въртящ момент при 2900 об/мин. Числата плюс температурите на двигателя по време на трите теста са показани на снимката.



В края на видеото водещият намеква, че вероятно ще оборудва едноцилиндровия дизелов двигател с турбо. Ще бъде много интересно да се види колко това ще повлияе върху мощността на моторчето.

Снимки и видео: Warped Perception

0 от 500
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 20 часа )
    Първия дизелов двигател е бил двутактов
  • #12
    1 rate up comment 0 rate down comment
    ASD ( преди 1 месец )
    Пълно е с помпи и агрегати с едноцилиндров дизелов мотор. Характеристиките си ги пише в търговските брошури. Не виждам това каква новина е. П.П. Дизелови двутактови мотори е имало производство преди 20-40 години. Сега никой не ги прави, защото са неикономични. Двутактовите мотори вадят по-голяма мощност /+20-40%/при едно и също тегло от четиритактовите, но разхода на гориво е ДВОЙНО по-голям! Двутактовите мотори са по-трошливи, по-шумни и с повече вибрации.
  • #11
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Глупак ( преди 1 месец )
    А бе Кьосев, # 6 как при двутактовия двигател за един оборот на коляновия вал буталото прави два хода , а при четиритактовия за един оборот прави четири хода ? Господи , Господи , кога ще слезеш да си прибереш вересиите ?
  • #10
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    При четиритактовия двигател,за един цикъл са необходими два оборота на коляновия вал.1.Пълнене.2.Компресия.3.Работа.4.Изхвърляне на изгорелите газове.
  • #9
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Атанас Кьосев ( преди 1 месец )
    Гена... Не знам защо свързваш 2тактовия двигател с бензин и масло!?)... По твоята логика BMW означава - бензин, масло и велпапе-демек Трабант!)... Но не е така! Влез в нета и прочети какво е двутактов двигател... *** ТАКЪВ!
  • #8
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Ceco71@abv.bg ( преди 1 месец )
    Напишете 2 stroke diesel engine
  • #7
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Гената ( преди 1 месец )
    Насееее, виж пак прочети учебника щото много много си се заблудил!
  • #6
    0 rate up comment 17 rate down comment
    Атанас Кьосев ( преди 1 месец )
    Двутактов дизел има! Учудвам се, че много хора не знаят и единствено свързват двутактовия двигател с Трабант и Балканче!) Двутактов двигател е този, при който за 1 оборот на коляновия вал-буталото извършва 2 хода.... А четиритактов... За 1 оборот на коляновия вал, буталото извършва 4 хода!
  • #5
    2 rate up comment 0 rate down comment
    A ( преди 1 месец )
    Повечето корабни двигатели са двутактови дизели. Също има едни стари съветски камиони с двигатели ЯАЗ, които също са двутактови дизели. Водят се доста ефективни и винаги са с принудително пълнене. Ако не се лъжа, за изгорелите газове има клапани, а за пълнене отвори в цилиндъра, както безнзиновите двутактови.
  • #4
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Радослав Пешев ( преди 1 месец )
    Двутактов дизел съществува. Търси АТЛ това е руска машина с такъв двигател.