Журналистите от Carwow провериха какъв е пробегът на най-популярните електрически автомобили. Оказа се, че той е по-малък от този, който производителите обявяват, като в някои случай доста.
Тествани бяха шест автомобила, като нито един от тях не постигна декларирания от компаниите пробег. В същото време обаче пет от тях можеха да продължават да бъдат шофирани известно време, въпреки изтощената им батерия.
Тестът се проведе по следния начин: батерията на всеки автомобил се зарежда на 100% и се оставя така до сутринта. На следващия ден, в началото на теста, всеки от тях е имал над 95% от заряда на батерията си. За да се гарантират справедливи резултатите от теста, всички коли бяха оборудвани с най-икономичните двигатели.
Изпитанията показаха следните проценти от реалния пробег, заявен от производителите - Tesla Model 3 - 78%, Kia e-Niro - 90%, Jaguar I-PACE - 76%, Nissan Leaf - 87%, Audi e-tron - 81%, Mercedes EQC - 75%. Така излиза, че най-добър резултат на теста е показал Kia e-Niro, а най-лош - Mercedes EQC.