fallback

Mercedes-Benz EQV премина тестове на Северния полюс

Електрическият миниван ще се появи на пазара през втората половина на годината

Полигонът в Арьеплог, Швеция, близо до Арктическия кръг, е популярно място за тестване на нови автомобили в силен студ, сред снегове и замръзнали езера. Именно там Mercedes реши да проведе един от последните тестови изпитания на модела, който той нарича първият в света премиум електрически миниван.

Екипът на подразделението Mercedes-Benz Vans, с над три дузини инженери, механици и експерти по електроника, тества как студът влияе на управлението, ергономията и комфорта на електрически V-клас. Тествано бе и поведението на бързата 110-киловатна система за зареждане, която би трябвало да възстанови 80-процентовия запас на батерията за около 45 минути, независимо от климатичните условия. Компанията заяви, че моделът успешно се е справил с всички тестове, като наблегна на това, че благодарение на литиево-йонната батерия, разположена на дъното, електрическият ван се държи уверено дори при дълбок сняг и на лед.

EQV ще се появи на пазара през втората половина на годината и ще бъде вторият, след кросоувъра EQC, модел на субранда Mercedes-Benz EQ. Световната премиера на производствения вариант се състоя миналата есен на автомобилното изложение във Франкфурт, когато бяха разкрити всички ключови характеристики. Миниванът ще се предлага с две опции за дължина на каросерията и две междуосия, а салонът ще бъде с 6, 7 или 8 места.

Единствената модификация с индекса EQV 300 ще получи електромотор на предната ос с мощност 204 к.с. и 362 Нм максимален въртящ момент, което позволява максимална скорост от 160 км/ч. Батериите с наличен капацитет от 90 кВтч трябва да са достатъчни за 417-418 км пробег по цикъла NEDC.

В допълнение към EQV, който ще се присъедини към електрическите микробуси eVito и eSprinter, тази година Mercedes-Benz ще пусне електрическия кросоувър EQA. По-късно към линията ще бъдат добавени моделите EQB, EQS, EQE и дори EQG - "зеленият" аналог на легендарния Geländewagen.

Снимки: Motor

fallback
  • #5
    carpe_diem ( преди 4 години )
    За хотелски трансфери в рамките на града ще е идеален. Както и на разстояния до 100 км в посока. Всеки летищен хотел в по-развитите страни има такива бусчета, дето бръмчат по цял ден между хотела и летището да разкарват хора. Едва ли минават по повече от 200-300 км на ден, а и да минават, за по 10 минути на глокс да се зарежда, даже на не много бърза станция, ще му стига. Ще им паднат разходите в пъти.За Мадрид-Барселона ползваш влак/самолет, като нормалните хора, за какво ти е бус?!
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    Бусовете са коли, които по принцип се карат на дълги разстояния. При този обаче няма да е така. Не намирам никаква идея защо го правят. Мястото ли им се вижда малко за батерии, какво ли? Малки коли имат подобен пробег, а голям бус да няма е несериозно. Ако пробега беше около 600 км.щеше да е по-сериозно, но при 400 км е просто смешно. От МБ се излагат! Освен всичко по тяхна традиция този бус ще е на двойна цена спрямо другите производители и ще бъде непродаваем.
  • #3
    До 2 ( преди 4 години )
    За "shuffle" бусчета от летището до хотела. Примерно.
  • #2
    emalia ( преди 4 години )
    400 километра - туй за кво е.Мадрид Барселона е 620 километра.
  • #1
    ( преди 4 години )
fallback
Последни