fallback

За пръв път от години Golf не е номер 1 в Европа

Renault Clio е най-продаваният модел през февруари, българският пазар с рекорден срив

За пръв път от много години най-продаваният лек автомобил в Европа не е Volkswagen Golf, показва статистиката на JATO Dynamics за пазара през февруари. В нея първото място се пада на новото Renault Clio, с 24 914 пласирани бройки. Golf e втори с 24 735. За отбелязване е обаче, че на доста от пазарите все още не се предлага новото, осмо поколение на Golf.

Новото Clio е най-продаваният автомобил на европейските пазари през февруари

И двата модела отчитат спад на годишна база - 4% при Clio и цели 21% при Golf. Донякъде куриозно, 10% ръст в продажбите записва Fiat Panda, макар че през февруари основният му пазар - Италия - вече бе засегнат от коронавирусната пандемия. Освен това за пръв път от няколко години сред десетте най-продавани модела на Стария континент няма SUV.

Общо регистрациите в Европа са 1.063 милиона, със 7 на сто по-малко в сравнение с февруари 2019.

Удвоява се обаче броят на продадените електромобили в Германия и Франция, където делът им от продажбите вече достига съответно 11% и 14%. В това отношение лидер си остава Норвегия, където 75% от продадените автомобили през февруари са били с електрическо задвижване.

Новото поколение на Golf още не е стигнало до всички европейски пазари. С оглед на коронавируса обаче германците едва ли ще успеят да наваксат през март

Като цяло перспективите пред европейския пазар не са добри, коментира анализаторът на JATO Фелипе Муньос. "Ситуацията бързо се влошава заради твърде сложните регулации, недостига на достатъчно хомологирани автомобили на склад, и нарастващия натиск върху икономиката. Всички тези фактори имат негативен ефект върху потребителското самочувствие". Трябва да се отбележи, че статистиката и анализът не обхващат ефектите от коронавируса, които в повечето европейски страни започнаха да се усещат едва в средата на март.

Според статистиката на браншовата организация АСЕА спадът на годишна база е 7.4% средно за Европа. Българският пазар обаче се е свил с цели 16.2% за първите два месеца на годината спрямо същия период на 2019. По-сериозен спад на континента се отчита единствено в Румъния. Само шепа пазари са пораснали за този период  - най-вече Литва (+36%), Кипър (+15%) и Гърция (+5%).

На фона на общия спад няколко марки обаче отчитат рекордни ръстове - най-вече френската DS (+75.6%), Porsche (+70.5%), Lexus (+35.2%) и Seat (+9.7%). На другия полюс са Jaguar (-31.8%), Mazda (-30.2%), Dacia (-28.9%), Alfa Romeo (-26.4%), Opel (-25.2%), Jeep (-25.0%) и Honda (-24.4%).

Кои са десетте най-продавани марки в Европа през януари и февруари:

 

 

fallback
  • #11
    анонимен ( преди 4 години )
    #12 Рено 5 и Панди в Монако, хахаха ти даже и на снимка не си го виждал. Хахаха оправи ми деня. Само да те светна, че там ходят на работа хора (обслужващ персонал) от съседните населени места, но тези хора не живеят в Монако. Няма и как да живеят при тези наеми, а да имаш нещо свое трябва да си милионер, ама от тези с много милиони. Та оправданието ти беше в тесните улички, но хората които ЖИВЕЯТ ТАМ не карат малки коли! Що така? Дай за по-ниските данъци дето ги имало от САЩ,че и там е интересно
  • #10
    #12 ( преди 4 години )
    Извинявай, но това не е много добър аргумент :) В Монако по определени причини живеят много от най-богатите хора в Европа. Но местните хора си карат основно Рено 5, Фиат Панда, такива коли. Какво си видял ти, не знам. Аз съм ходил много пъти и ако обърнеш внимание на местните, монегаските номера с червено-белите ромбове, почти всички са върху малолитражки
  • #9
    анонимен ( преди 4 години )
    #11 Доста тъпо оправдание! Миналата година бях в Монако. Повярвай ми по-тесни и малки улички рядко се срещат, но нито една малка кола не видях. Просто нямаше такива. Видях толкова много Ферарита, Ламбота, Ролс-Ройси, Бентлита, Бугатита, че едва ли през целия си живот си виждал толкова. Нямаше ги малките коли. Защо ли? Дай някое друго тАпо оправдание!
  • #8
    анонимен ( преди 4 години )
    Нормално още го няма Голф комби а Голф Спортсван няма да има
  • #7
    анонимен ( преди 4 години )
    Невенке, обяснили са ти хората, на Голф 8 международното представяне беше през декември, на половината европейски пазари още не го продават дори. Ама ти си имаш твоя си теория :D
  • #6
    Нев ( преди 4 години )
    И тях ги удари кризата и плащанията по съдебните дела! Спряха да плащат на журналята и взеха да изпадат от класациите!
  • #5
    анонимен ( преди 4 години )
    хахахаха, в Украйна по-добри и скъпи коли карат само онези, на които е позволено да крадат от държавата. Както е у нас, както е и в Русия. Нормалните хора карат 17-годишни съборетини
  • #4
    3 ( преди 4 години )
    Изглежда не са ти много ясни нещата. Високи данъци и такси има в някои страни в ЕВропа, в други са доста по-ниски в сравнение с Канада или САЩ, да речем. Причината автомобилите да са толкова по-скъпи в Европа е в европейските стандарти за емисии, от една страна, и в задължителните изисквания за безопасност. Същите модели, но с по-прости двигатели и без толкова системи за сигурност, струват с една трета по-малко в Русия, която няма никакви такива изисквания.
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    #2 Как пък го измисли това с еврото? Те и големите коли имат евро 6, ама "богатите" европейци не ги купуват нещо. Проблемът е в хилядите данъци и такси, които ти товарят първо цената на колата, после слагаме големите данъци и застраховки и стигаме до огромните цени на горивата. Най-скъпите горива са в Европа. Над 60% от цената ти я прибира държавата. Явно Европа е населена от овце, които ги стрижат както си искат и колкото искат. Честит ви ЕС! В Украйна карат по-добри и скъпи коли дори!
  • #2
    анонимен ( преди 4 години )
    Еми щото на другите континенти няма Евро 6d-плюс-еламеритни... Човечетата по Брюксел са взели парата на китайските лобисти и усилено работят да утрепят автоиндустрията в Европа. Първите потърпевши ще са по-малките поддоставчици, като тия, дето масово имат фабрики в България
fallback
Последни