fallback

В 95% от държавите електромобилите са по-екологични

Колите на ток изхвърлят по-малко СО2 от бензиновите им аналози, доказва ново проучване

Ново проучване потвърди, че електрическите автомобили произвеждат по-малко CO2 през жизнения им цикъл, отколкото техните бензинови аналози. В миналото имаше опасения, че електромобилите може да не са толкова екологични, както се смята, заради процеса на производство на превозните средства и методите за производство на електроенергия.

В списание Nature Sustainability обаче бе публикувано проучване, което сравнява емисиите от електрическите автомобили и електрическите термопомпи с емисиите от бензиновите автомобили. Проучването показва, че електрическите автомобили и термопомпите произвеждат по-малко CO2 през целия им жизнен цикъл, отколкото бензиновите и газовите двигатели, както в отделни страни, така и по целия свят.

Изследователи от университетите в Кеймбридж (Вбр), Екситър (Вбр)и Ниймеген (Нид) показаха, че в 95 процента от страните електрическите автомобили и термопомпите са по-чисти от бензиновите и газовите двигатели. Останалите пет процента са държави, които все още са изключително зависими от въглищата за производство на електроенергия, като Полша.

За разлика от тях, електрическите превозни средства осигуряват до 70 процента икономия на CO2 в страни, които са най-малко зависими от изкопаеми горива за производство на електроенергия, като Швеция и Франция. Във Великобритания икономията на CO2 от електрически превозни средства е около 30%. Процентът обаче ще се увеличава, защото хората постепенно получават все повече електроенергия от възобновяеми източници.

"Електрическите автомобили имат реален потенциал да намалят нашия въглероден отпечатък и да ни помогнат да постигнем чисти нулеви емисии на въглероден двуокис, въпреки някои спекулации за това колко чисти са в действителност", казва д-р Иън Стейфъл от Imperial College London.

fallback
  • #6
    До тинтири ( преди 4 години )
    Дай твоите данни от къде ги взимаш защо да се вярва на *** като теб че едва ли не там където ги произвеждат и рециклират батериите има повече въглероден диоксид от колкото азот и кислород и автомобилния транспорт транспорт може да е малка част от общото замърсяване на въздуха но той е главно в големите градове за разлика от крави, кораби, самолети или космически ракети и далеч не става въпрос само за въглероден диоксид
  • #5
    Подтекст ( преди 4 години )
    Самият факт, че е необходимо такова заглавие означава, че разликата не е някаква огромна. Т.е., че "zero emissions" е мит.
  • #4
    Тинтири-минтири ( преди 4 години )
    Тинтирито на партенки не вярва! Никакви данни не се публикуват, само твърдения! Целия жизнен цикъл от производството на батерии до рециклирането им ако е включен е практически невъзможно да има по-ниско Со2 защото в тези 3 основни стъпки използването спестява най-малко. Освен това транспорта съставя едва 20тина % от общото, така че разлика от 1-2% между ДВГ и ЕВ е смешно да се твърди, че е от значение - статия за ***!
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    Тея откриха топлата вода! И к'во, до сега смятаха, че не е така ли? Значи не само Тинтирито бил ментално обременен, а и други имало, като него. Сега ще видим Тинтирита дали ще се обърне, като фурнаджийска лопата и ще признае и той, че електричките са по-екологични или ще продължава с неговите теории?
  • #2
    nikolayludkov ( преди 4 години )
    тест тест тест
  • #1
    .. ( преди 4 години )
    Ха дубрутру албански реотани!Дори и за не много образован човек е ясно, че разликата е в пъти.
fallback
Последни