На автомобилните търгове няма да видите нито класически, нито, още по-малко, модерни модели на BMW с приказна цена. Може би те не минават под чука за милиони долари или евро, защото досега в историята си баварците не са произвели мечтаната супер кола. А в автомобилния спорт компанията също не може да се похвали с кой знае какви уникални победи. Модели на BMW, по които колекционерите полудяват, обаче съществуват, и не са никак малко. В тази галерия ще ви разкажем за най-скъпите и редки от тях, сменили собствениците на големи публични търгове в последните години. В селекцията няма уникални прототипи от музея на BMW в Мюнхен, както и такива, продадени от ръка на ръка, но има други, не по-малко интересни.
Един от най-интересните, но, уви, мимолетни проекти на BMW - M1. Компанията повери разработката на дизайна на първия си и досега единствен средно моторен суперавтомобил на прочутия Джуджаро. Колата и изградена върху шасито на Giampaolo Dallara, има 3,5-литров "шестак" с мощност 277 коня. Купето, замислено като пряк съперник на италианските спортни автомобили от края на 70-те, е пуснато в тираж от 453 бройки (54 от които са състезателни). Ускорява до 262 км/ч и набира първите 100 км/ч само за 5.6 сек. Рекордно висока цена за този модел беше платена преди 5 години. Тогава един безупречен екземпляр от 1981 г. с пробег от едва 11 000 км мина под чука за 550 901 евро.