Новото поколение на най-мощния Volkswagen Golf, който традиционно получава добавка R към името си, ще бъде оборудвано с 2,0-литров турбомотор с мощност от около 340 к.с. Все още има вероятност за появата на флагманска модификация по мотивите на концептуалния Golf R400, при която същият двигател ще развива мощност от 400 к.с.
Оказва се обаче, че нещата с VW Golf R е можело да се развият в различна посока, ако не е бил „вежливият отказ“ на колегите от Audi. При проектирането на хечбека инженерите от Волфсбург са разчитали да използват знаменития 5-цилиндров турбомотор с обем 2,5 литра, който Audi поставя на модели като RS 3 Sportback, например. От Audi обаче са отказали и не са позволили подобен вариант.
По информация на холандското издание Autovisie, причините за отказа са очевидни. В Audi се опасяват, че Golf R с този двигател ще „настъпи“ сериозно RS 3, тъй като ще е по-евтин и съответно това ще се отрази негативно на продажбите на автомобила от Инголщад. По принцип, в компанията не са против преотстъпването на мотора на други производители, като той е използва на спортните коли на KTM и Donkervoort. Все пак те не са преки конкуренти на моделите на Audi.
С VW Golf R обаче нещата биха се развили съвсем различно, още повече, че при постигане на споразумение, в Audi щяха да бъдат принудени да увеличат обемите на производство на двигателя. А това означава и допълнителни разходи за компанията – нещо, което всеки производител се опитва да избегне.
Снимка: Audi