fallback

Компактни ванове на старо – заслужават ли си Ford C-MAX и Opel Zafira?

Ето какво споделят собствениците на тези два популярни модела

Криза, коронавирус, затворени граници, колапс на международната туристически индустрия... Какво ще правим през лятото? Хората искат да пътуват и се надяват, че тази година няма да пропадне. За голямо  пътуване обаче трябва и автомобил с повечко място за багаж.

Представете си, че се нуждаете от такъв, а бюджетът ви е в рамките на 6000 евро – около 12 000 лв. Не ви трябва комби, като и кросоувър или SUV, затова сте се насочили към компактен ван, каквито на пазара на автомобили на старо има в изобилие. Какво обаче да изберете? Ето мненията на собствениците на два популярни модела от този клас.

Ford C-MAX

В зададения бюджет е вмества 3 варианта – първото поколение с фейслифта и второто поколение преди обновяването. При впечатление сериозния избор от двигатели – бензинови и дизелови с обем 1,6, 1,8 и 2,0 литра, като мощостта им варира от 90 до 150 к.с. Има варианти с автоматична или механична нскоростни кутии, както и с различен салон (предлага се и версия Grand),  така че може да ви се наложи сериозно да пообикаляте, преди да избере нужния ви автомобил.

Що се касае до пробега, внушителните цифри на километража, те са нещо нормално при автомобилите от този клас, тъй като те се ползват ежедневно и с тях се пътува на големи разстояния.

За какво хвалят Ford C-MAX?

Надеждност, вместителност, икономични двигатели.

german petr: „Надежден, непретенциозен и евтин за обслужване автомобили. Разходът на бензин също е напълно приемлив. При мен той е средно 6,7 л/100 км, като карам колата предимно в града през работните дни“.

SergN: „Нямам никакви претенции към автомобила, а го карам вече 9 години. Нпрем първите 5-6 години сменях само консумативи, но в един момент се наложи и ремонт на двигателя, който харчеше много масло. Проблемът вече е решен и нямам оплаквания, с изключение на това, че се наложи да сменя въздушната възглавница отдясно. Тя обаче е на 12 години, така че не виждам притеснения“.

Maxim: “Вместителен и бърз автомобил, който се кара много приятно. Моят е на 10 години, като преди последната зима смених амортисьорите , защото 3 от тях не работеха, както и пружините. След  ремонта всичко е наред, колата си върви чудесно, къде ли не съм ходил с нея. Много съм доволен.“

За какво критикуват Ford C-MAX?

Твърдо окачване, малък клирънс, ниска надеждност на някои от агрегатите.

Yuskow: “Съсипва се пред очите ми, тъй като я използвам всекидневно. Двигателят изкарва максимум 180 000 км и то при много грижливо отношение. Ходовата част е много слаба, също и рейката. Предната стойка пречи при завой, тъй като се образува голяма мъртва зона. Продадох я и се родих“.

Paul Brag: “Проблемите не са малко – малък клирънс, твърдо окачване, което в комбинация с нископрофилни гуми прави нещата още по-лоши. Много висок разход на гориво – около 11,5 л/100 км, а също така и лоша шумоизолация. Моята кола е на 4 години, като съм навъртял 45 000 км и я карам ежедневно, тъй като ходя с нея на работа.“

StanisllavLed:  “Не обича резките ускорения и скоростите над 90 км/ч. Лошата настилка също не и понася. Понякога климатикът и печката не работят както трябва – например, топлината не стига до краката на хората, които се возят на задните седалки. Капачката на резервоара се отваря с ключа за запалване. Окачването е доста твърдо, неясно защо.“

Opel Zafira

Друг много популярен компактен ван на пазара, като в бюджета от 12 000 лв. Се вмества второто поколение на модела (Zafira B), което се произвеждаше през периода 2005-2014 г., а през 2008 г. претърпя фейслифт. При него изборът от двигатели също е доста богат – бензинови с обем  1,6, 1,8 и 2,2 литра, както и дизели с обем 1,7 и 1,9 литра. Мощността варира от 105 до 150 к.с., като се предлагат както механична скоростна кутия, така и автомат.

Пробегът на Zafira на 10 и повече години е сериозен, нищо, че на километража може да пише нещо друго. Затова и тук всичко опира до късмет, ако не може да се провери реалната сервизна историята на автомобила.

За какво хвалят Opel Zafira?

Надеждност, голям брой възможности за трансформация на салона, вместителност:

Stass-ex:  “Отличен семеен автомобил със 7 места. Предназначен е за спокойно каране, като на пътя се държи като комби, а това е плюс. Трябва обаче да се поддържа внимателно, за да ви служи вярно. За мен, той предлага оптималната комбинация от цена и качество“.

Sereman: “За висок 1,9 метра човек вътре е достатъчно комфортно. Трансформиране на салона също ме радва. Клирънсът е 140 мм, като на мен са ми напълно достатъчни. Карам тази кола от 10 години и съм напълно доволен. Не бих я сменил“.

Igor Rostun: “Имам колата от 3 години, като я взех на 95 000 км. Веднага смених ангренажния ремък с ролките и помпата. За три години навъртях още 50 000 км и нямам никакви проблеми. Много съм доволен, нито веднъж не ме е подвела.“

За какво критикуват Opel Zafira?

Проблеми с лака и боята, както и ниска надеждност на някои агрегати, които излизат от строя при по-голям пробег.

Vic: „Боята и лакът са ужасни, на 150 000 км колата се нуждае от пълно пребоядисване. Общо-взето след този пробег започват и проблемите, които се увеличават и съответно струват повече пари. Затова и аз продадох моята Zafira на около 200 000 км“.

Nikolay Bol: “Още на първото година главата на двигателя се повреди, като в Opel я оправиха по гаранция. Въпреки това, парите от маслото замърсяват повърхността на мотора. Боята и лакът също са под всякаква критика, като на 5-ата година се наложи да боядисвам шофьорска врата, както и тази на багажника. Резултатът е поява а ръжда на доста места.“

Alex Hramow: „На 13 000 км ми смениха ръчната спирачка (по гаранция), а на 17 000 км отказа скоростната кутия. В сервиза отстраниха повредата за около час. На 25 000 км протече един от задните амортисьори, а на 38 000 и другият. Някой ще си помисли, че аз съм виновен, но смятам, че съм внимателен шофьор, който се грижи за автомобила си“.

Снимки: Производителите

fallback
  • #8
    анонимен ( преди 4 години )
    #5 Нямам идея от какъв зор да са с ключ, но е факт, че са с ключ. Ако не ми вярваш влез във всеки сайт за резервни части, напиши за капачка на модела и ще видиш какво ще ти излезе. Влез в оригиналните сайтове на форд с резервни части и ще видиш, че там са така.
  • #7
    .. ( преди 4 години )
    Карам бензинова (1.8, 140 коня) Astra H вече 10 години, от нова. Зафирите от моя "набор" са със същите двигатели/купета. Да ви кажа ли колко ръжда има? Няма! Били маслояди... моята що не гори масло? А да, трябвало да се обслужва редовно и да се слага хубаво масло. Е, аз зат'ва съм си купил Опел, а не БМВ, по джоба ми е да го обслужвам с оригинални масла/части. А, да.. и не трябвало да се кара в "червеното" а ми да, така карам.Който иска "резачка", тези коли не са за него, моята е семейна кола.
  • #6
    Соня ( преди 4 години )
    Опел Зафира я имаме от 3год. Досега не сме имали проблеми. Доволни сме. Пътува се комфортно и удобно. Супер са.
  • #5
    До 3 ( преди 4 години )
    Капачката е клик-клак и е вързана към централното заключване. От къв зор да се пъха ключ като е с централно?
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    120 хил.км съм го търкалял. Бил с ключалка - да бе.
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    Да не се окаже, че мисирката си точно ти? Ford C-MAX е с ключалка!!! Говоря за нов внос от Германия производство 2007 г.
  • #2
    анонимен ( преди 4 години )
    Капачката на резервоара се отваря с ключа за запалване. ********** Айде на измислиците. Имах ц-макс 2006 преди фейслифта и резервоара не искаше ключ за отваряне. Мисиpки сър
  • #1
    анонимен ( преди 4 години )
    Когато някой ми каже, че хлОпелите не ръждясвали да прочете тази статия! Ръждясват си и още как. Е, не както старите Вектри, Астри, Корси и Кадети, но си ръждясват. Лошото е, че вече не са така надеждни, като старите. Двигателите им са маслояди и много, много лоша техника навсякъде. Хубавото е, че части има и са сравнително евтини. Форд обаче са по-зле от Опел. Там не знаеш от къде ще изскочи заека за някой много скъп ремонт. При Форд евтини ремонти НЯМА! Няколко са минали през мен и ги знам.
fallback
Последни