Mercedes-Benz и BMW добавят нови плъг-ин хибриди към моделната си гама с цел да положат още повече усилия за намаляване на емисиите на CO2 по новите и още по-тежки екологични стандарти, наложени от ЕС. Ще успеят ли да се справят с това? Според тях, да, но според експертите, едва ли.
Mercedes разширява предложенията си с ниски емисии в компактната си гама с плъг-ин хибридни версии на купето CLA, комбито CLA Shooting Brake Station комби и GLA SUV. Моделите имат 1,3-литров бензинов двигател, който работи в тандем с 75-киловатов електромотор, захранван от батерия с капацитет 15,6 кВтч. Задвижващата система вече се използва в плъг-ин хибридните варианти на A class и B class. Mercedes също така ще добави 7 плъг-ин хибридни версии с обновения си E-class седан и комби, включително бензинови и дизелови.
Компанията-майка Daimler цели да намали емисиите на CO2 с 20%, за да се съобрази с новите еко стандарти на ЕС, които влязоха в сила тази година. "Малко ни остава до целта", каза изпълнителният директор на Daimler Ола Калениус. "До края на 2020 г. искаме да удвоим продажбите си на "меки" хибриди и да удвоим дела на плъг-ин хибидните превозни средства", добави той.
Тази година BMW също ще разшири плъг-ин хибридната си гама с включването на комби версията на 3-series, във вариантите със задвижване на двете и на четирите колела. Към гамата ще се присъедини и версията със задвижване на всички колела на настоящия 330e плъг-ин хибриден седан. Освен това предложенията на баварската марка ще бъдат допълнени от плъг-ин хибридни версии на компактните кросоувъри X1 и X2.
BMW има ръст от 43% в продажбите на електрически и хибридни модели досега тази година, заяви изпълнителният директор Оливер Ципсе. Шефът на продажбите и маркетинга на компанията - Питер Нота, пък каза, че тази година производителят ще намали емисиите на CO2 в Европа с около 20% и така ще изпълни новите еко стандарти на ЕС както за 2020 г., така и за 2021 г. BMW иска да има повече от 1 милион превозни средства с електрически задвижващи системи по пътищата до края на 2021 г., като една четвърт да са в Европа.
ЕС постави цел на автомобилните производители да намалят емисиите на CO2 с 40% между 2007 и 2021 г. във връзка с борбата срещу климатичните промени и поиска допълнително намаление с 37,5% до 2030 г. Но нивата на замърсяване от автомобилите се увеличават, тъй като клиентите все повече предпочитат да купуват кросоувъри с ДВГ, което означава, че компаниите трябва да увеличат продажбите на плъг-ин модели, ако искат да избегнат огромни глоби от 2021 г.
Всеки автомобилен производител има индивидуална цел да постигне общата на ЕС за намаляване емисиите на CO2 до 95 грама на километър до края на 2021 г. Daimler е изправен пред 997 милиона евро глоба, тъй като няма да постигне целта си за 2021 г. от 103.1 гр/км, защото емисиите му ще паднат до 114,1 гр/км, показва анализ на PSA Consulting. BMW пък може да отнесе 754 милиона евро глоба, защото емисиите й ще намалеят до 110 гр/км от 123,6 гр/км сега, пропускайки целта си от 102 гр/км. Средните паркови емисии на автомобилите в Европа се повишиха за трета поредна година през 2019 г. до 121,8 гр/км, заявиха анализаторите от JATO Dynamics на 3 март.
Снимки: Mercedes-Benz и BMW