IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кросоувъри на старо – заслужават ли си Kia Sportage, Mazda CX-5 и Nissan X-Trail?

Трите популярни модела бързо губят цена, но имат други достойнства, които ги правят много търсени

Кросоувъри на старо – заслужават ли си Kia Sportage, Mazda CX-5 и Nissan X-Trail?

Сегментът на кросоувърите продължава да расте, като това се отнася не само за новите автомобили, но и за тези на старо. Сред популярните предложения на пазара са  Kia Sportage, Mazda CX-5 и Nissan X-Trail, като в случая става дума за автомобили на около 5 години със средна цена 10 000-12 000 евро. Ето какво споделят собствениците на такива автомобили.

Kia Sportage

За тази сума може да се купи третото поколение на модела след фейслифта. Най-популярни са версии с 2,0-литров дизел със 136 или 184 к.с., както и 2,0-литровият бензин със 165 к.с. Повечето версии са с автоматична скоростна кутия и задвижване на четирите колела, като средният пробег в обявите е около 75 000 км.

Kia Sportage

За какво хвалят Sportage?

Дизайн, оборудване, качеството на сглобката, вместителен и удобен салон, приемлив разход на гориво

VitPall: “Най-добрата кола на света – като дизайн, надеждност, качество, управляемост. Не е прекалено голяма, не е и прекалено малка. Салонът е просторен и комфортен. Автоматичната скоростна кутия трябва да се обслужва редовно (маслото се сменя на 50 000 км) и ако това се прави, няма да имате проблеми“.
Alexander: “Качеството на сглобка, дизайнът на екстериора и на интериора са на висота. Добра проходимост и голям брой асистенти за безопасност. Отлична мултимедия, подгряване на всички седалки и просторен салон. Струва си напълно парите, напълно съм доволен от покупката“.

Kia Sportage

MaratZan: „Удобен автомобил с високо разположение на седалката на шофьора. Вместителен салон и нисък разход на гориво. С включен климатик на дълъг път пада по 7,0 л/100 км (бензиновата версия), а в града харчи около 8 л/100 км“.

За какво критикуват Sportage?

Слаби задни пружини, отказващ датчици, малък клирънс, слаби светлини

MichaelS: „Дразни ме скърцането в салона, както и тъпият датчик за дъжд, който постоянно отказва и се налага да включвам чистачките ръчно. Клирънсът също може да ви подлъже на места и да си навлечете сериозни неприятности“.

Said: “Моята кола е с 2,0-литров бензинов двигател, като нямам оплаквания от него и от скоростната кутия. Не ми харесва недостатъчната видимост, като поне в началото трябва да бъдеш непрекъснато нащрек. Колелата също са доста шумни, но може и да е от гумите“.

Kia Sportage

Igor: „Светлините не са особено удачни и трябва да се регулират, тъй като виждаш отлично на около 70 метра, но след става кошмар. Предните стойки са прекалено широки и това пречи на обзора на пътя. Предполагам, че това е направено за по-голяма здравина“.

Mazda CX-5

За тази сума може да се купи първото поколение на кросоувъра, като основно се предлагат дизелов вариант с 2,2-литров двигател със 150 к.с., както и бензинови – 2,0 и 2,5 литра, развиващи съответно 160 и 192 к.с. Задвижването е предимно 4х4. Средният пробег на обявените за продажба автомобили от модела е 80 000 км.

Mazda CX-5

За какво хвалят CX-5?

Надеждност, качество на сглобката, маневреност, динамика, управляемост.

Sibiriq: „Отлично съчетание между двигател и скоростна кутия, които работят идеално. Оборудването също е много добро, като върши работа във всякакви условия. Кола, в която сядаш зад волана и тръгваш на път, без изобщо да се притесняваш за каквото и да е било“.

AdamHill: “Добро ускорение и напълно приемлив разход на гориво. Управляемостта е на много високо ниво, както и окачването, което се справя с дупки на пътя или с „легнали полицаи“. Просто не ги усещаш. Супер машина, идеална за дълги пътувания, тъй като не те уморява изобщо“.

За какво критикуват CX-5?

Лоша шумоизолация, слаби боя и лак, прекалено твърдо окачване.

Mazda CX-5

Andrew Antil: “Седалките на се особено комфортни, като не може да се променя наклона им. Малък ход на предното окачване, което при неравности на пътя, причинява неприятно усещане. С удоволствие бих се отказал от част от клирънса за сметка именно на хода на окачването.“

Alex Pinchuk: “Шумоизолация липсва напълно. Боята и лакът са с лошо качество, а предното стъкло е прекалено слабо. И най-малкото камъче нанася сериозни щети. Ергономиката на салона също не ми харесва особено“.

Mazda CX-5

Vladimir: „Лоша шумоизолация, бързо износващи се предни накладки (само на 2000 км). Слабо оборудване в началните нива, което не е приемливо на фона на цената на този автомобил“.

Nissan X-Trail

В бюджета се вмества третото поколение на популярния японски модел. Предлагат се най-вече модификациите с 1,6-литров дизел, развиващ 130 к.с., както и 2,5-литров бензин със 170 к.с. Повечето от тях са със система за задвижване на четирите колела. Средният пробег на продаваните коли е 75 000 км.

Nissan X-Trail

За какво хвалят X-Trail?

Удобен и вместителен салон с широки възможности за трансформация, богато оборудване, отлична проходимост и нисък разход на гориво.

Lara: “Система от камери за кръгов обзор, която е първа при автомобил от този клас. Удобни седалки и багажник, който е повече от достатъчен за семейство с трима човека. Наскоро вкарах колата в сервиз за смяна на масло на скоростите (70 000 км) и механиците ми казаха, че дори не е имало нужда, тъй като старото е било в идеално състояние“.

Shmakow: „Много богато оборудване с голям брой електронни спомагателни системи. Високо качество на материалите в салона, който е много просторен. Надежден двигател и добре настроена скоростна кутия. Общо-взето, направих отличен избор“.

Nissan X-Trail

PaullMank: „На първо място ще посоча икономичния мотор, а след това надеждността и комфортът. Добра музикална система, камери, електрически пакет. Проходимостта също е на добро ниво, но не съм се пробвал в прекалено екстремни условия.“

За какво критикуват X-Trail?

Малък багажник, твърдо окачване, ограничен обзор, лоша ергономика.

Nikolay:  “Твърдото окачване прави преминаването дори през малки неравности доста неприятно. Няма подгряване на седалки. Дизайнът също не ми харесва – прилича както на по-големия Pathfinder, така и на по-малкия Qashqai. Още при пробег от 3000 км изгоря отоплителната система“.

Nissan X-Trail

Andrew: “Твърде завишена цена, като повечето функции в оборудването се доплащат. Воланът е прекалено малък, а функцията старт-стоп е направена неудобно. Лостчето за пускане на мигачите „прескача“ при активиране и заради това се включват светлините. Окачването на е комфортно, а седалките нямат памет“.

SerjOvsanian: “Очаквах, че багажникът ще бъде по-голям, а в салона липсват ниши за допълнителни предмети. Праговете под вратите са слаби и това създава проблем при слизането. Салонът е идентичен с този на Qashqai, което е грешка. Трябваше да го променят поне малко, все пак става дума за по-скъп автомобил“.

Снимки: Производителите

0 от 500
  • #4
    18 rate up comment 0 rate down comment
    Jezza ( преди 4 години )
    За максимален бюджет от 24 хил.лв от изброените в статията 2013-14а год, на по-малко от 140 000км няма. Тия средни 80К дето са ги писали са от някой, който не е наясно с реалноста.
  • #3
    10 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    на милион и 140 000 затова така показват
  • #2
    19 rate up comment 0 rate down comment
    хахахахха ( преди 4 години )
    Бърза справка в испанските обяви ми откри няколко МХ-5 от 2015/16-та като само една беше под 100 000км , останалите между 140-180 хил. км , цените 13-15000? . Но знам ли , германците може да не обичат да си карат колите и затова 10 годишни , все по на 140 хиляди се внасят.
  • #1
    13 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Поредните простотии кой, какво бил казал! Всичко това е твърде субективно и ограничено в 3 мнения + и -. Елементарно е, но не повече от тези, които пущат подобни глупости. Наясно съм, че всеки автомобил има + и -, но трябва да се направи доста по-голяма статистическа извадка, за да има наистина обосновано мнение за силни и слаби страни на даден модел.