fallback

Колко опасни са високите обороти за двигателя?

Трябва да знаете къде са границите на вашия автомобил и дали може да издържи дълго такъв режим

При проектирането на двигателите конструкторите преследват определена философия. За масовия пазар качествата са различни от тези за специални изисквания, например при двигателите на спортните автомобили. Затова и преди покупката на автомобил трябва да сте наясно какво очаквате от него. Високи обороти могат да понесат повечето автомобили за определен период, но при спортните той е значително по-дълъг.

Максималната мощност на един двигател се задава като стойност в киловати при определени обороти. Така можете да видите, че максималните обороти обикновено водят и до максимална мощност. Тук разходът на гориво е оставен без значение. Но ако сравнявате параметрите с кривата на въртящия момент, ще установите, че нещата са различни.

Максималният въртящ момент дефинира предлаганата мощност за оборот. Колкото по-ниско е стрелката на оборотомера спрямо максималния въртящ момент, толкова по-ефективно работи двигателят. Пътувате много икономично, когато двигателят работи предимно в този оборотен диапазон. Износването, разходът и емисиите са в добро съотношение спрямо предлаганата мощност.

Разбира се, всеки шофьор решава сам колко дълго ще натоварва автомобила си. Високите обороти водят дотам, че машината достига края на живота си по-рано. Колко по-рано зависи от най-различни фактори. Ако границата на износването й е премината, тя се поврежда.

Разумен стил на шофиране с нисък разход може да бъде постигнат, когато преобразувате мощността във възможно най-висока скорост. Това означава, че трябва да карате на най-високата предавка, която позволява поддържането на избраните обороти.

Спортните автомобили развъртат повече от ежедневните, защото моторните им характеристики са така зададени. Ако двигателят се дави, означава, че сте избрали прекалено висока предавка. Ако двигателят поема радостно газта, карате в спортен режим. Това може да е забавно, но с оглед околната среда, емисиите и разхода не е препоръчително.

Дори психолозите потвърждават, че качествата на характера на един човек могат да бъдат демонстрирани с начина му на шофиране. Опитайте се да съобразите това по най-добрия начин с изискванията на пътя. Автомобил, който през цялото време се държи във високи обороти, може да покаже какъв тип шофьор сте.

Снимки: AutoScout24

fallback
  • #9
    GTE ( преди 4 години )
    До неотдавна имах 2 литров бензин 150 атмосферни коня. Добре вървеше над 3500 оборота. Но тогава харчеше много. Лакомо. За изпреварване с динамика беше немислимо с обороти под 3500. Икономично колата вървеше с 2500 до под 3000Сега имам турбо дизел 1.8,150 коня. Карам в диапазон от оборотиот 1500 - 2500, без да го претоварвам. Много дълги 6 скорости. До 90 км/ч съм на 4-та, 6-та включвам след 120 км/ч. Разхода при 130 км/ч е под 5/100. Сигурно 2000 турбо бензин също ще е кеф, но ще е доста лако ...
  • #8
    анонимен ( преди 4 години )
    #6 ротор, статор и батерия която при "максималните обороти през 100% от времето" каквото и да значи "максимални обороти" в случая, се стопява по-бързо и от априлски сняг по обяд...
  • #7
    Мазда ( преди 4 години )
    Значи... Кола на 400к км, среден разход на бензин за почти 100к км (98700км с 6100 литра)... 6.18/100 смесен цикъл... доволен съм, без значение какво ще кажат психолозите... А, да не забравя - веднъж за 10 години стигнах до 5000 об/мин - ужас, никога повече...
  • #6
    Бай х0Я ( преди 4 години )
    Къде видяхте максимална мощност на максимални обороти? На всеки двг графиката пада още преди прекъсвача... Правилото за 12/12 или изправени те стрелки не важи за много автомобили, на моята са 120км/ч и 5000об/мин. Пак се опитвате да скалъпите нещо, но ви убягва много или в превода или в главата
  • #5
    Даскал ДВГ ( преди 4 години )
    При ниски обороти и натоварване страда коляно-мотовилковата група, при високи страда целият двигател. Извод: сипвайте елиминатори на триенето като верилюб и събирайте за електрически болид - там максималните обороти през 100% от времето не са абсолютно никакъв проблем. Там имаме само ротор и статор - съвършено просто.
  • #4
    Бай Коста ( преди 4 години )
    При нормален автомобил за пътуване, дори да не сте професионалист, достатъчно е да се съобразявате с простото правило на изправените стрелки. Ако скоростомерът и оборотомерът на последна предавка са вертикални /почти/, там е разумната граница, освен при кратко изпреварване. Всичко от десния край довежда до преразход на гориво, износване и бърз спад на маслото.Бъдете здрави и разумни!
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    много ни е компетентна журналята!никога няма да се оправим
  • #2
    анонимен ( преди 4 години )
    шизофрения бате раздвоение на личността и къщи е така едната малка компактна с миглички на фаровете другата е без механичен или електронен ограничител на скоростта
  • #1
    анонимен ( преди 4 години )
    Явно е като моя. Имам голямо семейно комби Хонда Акорд на газ и Хонда Интегра, която удря прекъсвача на 8500 доста често през уикенда.
fallback
Последни