fallback

Британци създадоха най-мощния електромотор в света

Ampere тежи едва 10 килограма, развива 295 конски сили

Инженерите от британската компания Equipmake разработиха, според техните думи, "най-мощният електромотор с постоянни магнити в света".

Създаден в сътрудничество със специалистите по 3D печат Hieta, така нареченият Ampere тежи по-малко от 10 кг, но осигурява максимална мощност от 295 к.с. За справка: двата електромотора на Jaguar I-Pace тежат около 40 кг всеки и произвеждат 197 к.с. Мощност на Ampere от 27 коня на килограм осигурява по-добра отделяна мощност от всеки конвенционален електромотор, който се продава в момента.

Малкото тегло на устройството се дължи главно на минималната употреба на метал в неговия дизайн и иновативния корпус, който е направен с помощта на 3D печат. Допълнително предимство на този производствен метод е повишеният топлинен КПД, което означава, че двигателят може да се върти по-бързо и по-дълго без да прегрява.

Въпреки впечатляващите си характеристики, Ampere ще има сравнително ниска цена, като се има предвид леката му конструкция. Разработката на двигателя беше финансирана от правителствената програма Innovate UK, която предоставя финансова подкрепа за проекти в Обединеното кралство. Очаква се работещите прототипи да бъдат пуснати в експлоатация през следващите 12 месеца.

fallback
  • #15
    До #14 ( преди 4 години )
    Симоо, Симо, остави теорията. Хубаво е, че си прочел някакви неща. Аз живея в България и имам да кажем 45К за нова кола. Айде сега ми обясни, къде да отида и какво да си купя, от изброените от теб технологии ? Технологии, които мога да използвам тук, със всичките изброени от теб предимства ?
  • #14
    От Марулята до #14 ( преди 4 години )
    Браво, умен човек. Прочел някакви неща из нета, знаещ, айде сега давай, води ме в магазина.
  • #13
    Симо ( преди 4 години )
    Чета коментарите на разни марули с познания по електро траспорт като на бабини и ме напушва смях . Уважаеми ***, вече има батерии от призматичен тип които се зареждат за 20 минути до 100% . Като позволяват пробег от 650 км. А фирмата NIO и една английска компания предлагат батерии с твърд електролит за 750 км. или смяна на батериите на специално устройство за 3 минути. Колите с ДВГ са отживелица като парните локомотиви. Колкото и да ги съживяване там на газ,метан водород и т.н.т. са ***.
  • #12
    анонимен ( преди 4 години )
    Хората си карат теслите по белия свят, свалят на *ичките прашките с ускорение под 3 сек до 100, *** кара дъртио котур и се плюнчи как няма ли 5000 километра пробег "не стаа". Трагедия...
  • #11
    анонимен ( преди 4 години )
    И можеш да я заредиш навсякъде, докато електричка на батерии ще висиш поне 1 час за още 300км. ако изобщо намериш къде да я заредиш.
  • #10
    До #10 ( преди 4 години )
    Ако говорим за съвременен безнинов, поне 600км....най-малко. За още толкова км. са необходими 3мин. зареждане.
  • #9
    До 9 ( преди 4 години )
    Извинете ама какво означава дълго разстояние. Бензинов автомобил с един резервоар изкарва под 500 км с магистрални 140 км/ч. Това дълго ли е или късо?
  • #8
    До #1 ( преди 4 години )
    Нещо не си разбрал. Повечето хора, включително и аз, които все още предпочитаме ДВГ-то, не сме против задвижването от ел. мотори. Просто чакаме иновация в източника и начина на съхранение на електроенергията за този ел. мотор. Там е проблема, в сегашните батерии, тежки, скъпи, бавнозареждащи се и носещи недостатъчен заряд за по-дълги разстояния.
  • #7
    Синия барон ( преди 4 години )
    "Очаква се работещите прототипи да бъдат пуснати в експлоатация през следващите 12 месеца." ...т.е ....теоретична разработка. Докато или ако стигне до масово производство или бая път още....
  • #6
    Брандо ( преди 4 години )
    Който не се е вързал на краварите за чудните им Тесли, вижда евтините пластмаси в интериора, возията на Дачия и си прави точните изводи !
fallback
Последни