Renault планира да продаде част от дилърските си центрове във Франция, съобщи Autonews.Този ход е част от цялостната програма на автомобилния производител за намаляване на разходите, която цели те да спаднат с общо 2 милиарда евро през следващите три години.
Компанията посочи, че като част от преструктурирането на операциите на дребно, което ще приключи до 2024 г., във Франция ще бъдат продадени 10 дилърски центъра, за да си осигури "устойчив и печеливш растеж" и да се подготви за бъдеще, в което процесът на покупката на автомобил ще се извършва онлайн. Освен това Renault Retail Group също ще продаде оперативна сграда в района на Париж. От Renault обявиха, че за дилърските центрове вече има купувач.
Renault Retail Group, дъщерно дружество на Renault Group, която има общо 275 дилърски центъра и 12 000 служители в 14 европейски държави, предлага на пазарите марките Renault, Dacia и Nissan. Компанията има 94 обекта във Франция. Според Renault, това е вторият по големина автомобилен дистрибутор в Европа, на който се падат 35% от продажбите на марката във Франция и 20% на Стария континент.
Докато Renault започва да намалява разходите си в търговията на дребно, основният й конкурент - PSA Group, прави точно обратното. Миналата седмица групировката обяви, че набира 1300 служители за собственото си дъщерно дружество. PSA Retail оперира над 270 дилърски центъра в 10 европейски държави и има повече от 10 000 служители.