fallback

Европейският пазар на SUV и кросоувъри продължава да расте

Повече от 1/3 от продажбите на нови коли за 2019 г. са в тези сегменти

Продажбите на нови автомобили в Европа през 2019 г. са се увеличили само с 1,4% - до 15,3 млн., но обемите на SUV-моделите и кросоувърите от всяка размери нарастват с 13% до 5,7 млн. Това е с 650 000 повече от 2019 г., когато увеличението е било с 18%, сочи статистиката на JATO Dynamics.

Последният скок на търсенето на SUV и кросоувъри означава, че те имат пазарен дял от 37%, след като през 2018 г. той беше 33%, а през 2017 – 29%. От това най-големият губещ на европейския пазар са минивановете, при които спадът е с 33% за малките модели и 26% за компактните. При големите миниванове обаче се отчита ръст от 4,5% - до 145 095 бройки, като голямата заслуга за това е на силното търсене на  Mercedes-Benz V-Class (на снимката отдолу) и Seat Alhambra.

В същото време най-голям спад в обемите на продажби се отчита при малките автомобили, които са намалели със 152 806 бройки. За това помогна и фактът, че много клиенти решиха да изчакат смяната на поколенията на два от най-успешните модели в сегмента - Renault Clio (№1 по продажби) и Peugeot 208 (№5), които станаха факт през 2019 г.

В същото време електромобилите записаха най-успешния си резултат в Европа – увеличение с 82%, като общите им продажби достигнаха 356 249 бройки. Сегментът има нов лидер – Tesla Model 3 (на долната снимка).

На обратния полюс са купетата и кабриолетите, чиито резултат спадна с 16% - до 50 234 единици. Това се отрази особено на купетата от премиум-сегмента, при които намалението е с 16%, докато при кабриолетите е едва 1,8%. Вероятно и това е причината за решението на Mercedes-Benz за спирането на тези две версии на флагмана си S-Class, което ще стане факт тази година.

Един по-внимателен поглед върху седемте сегмента на SUV и кросоувъри, показва, че при малките модели лидер е Renault Captur, който е на път да изпревари компактните SUV като най-успешен в Европа. За 2019 г. увеличението при малките SUV е 20% - до 1,92 млн., докато при компактните ръстът е 8% - до 2,09 млн. В този клас VW Tiguan сложи край на дългогодишното царуване на Nissan Qashqai и е най-продавания кросоувър. Резултатът на германския модел е 223 059 бройки (+1,1%), докато при японския автомобил се отчита спад от 6,2% - до 219 311 единици.

Въпреки ръста си, Tiguan беше задминат с 575 бройки от по-малкия Renault Captur (на снимката) в борбата за най-продаван SUV в Европа като цяло. Продажбите на Captur нараснаха с 4,5% до 223 634, като за това помогна смяната на поколенията през есента.

При леките коли VW Golf запази лидерската си позиция, въпреки смяната на генерациите. Германският модел завърши с близо 350 000 продажби, което е с 32 000 повече от това на основния му конкурент Renault Clio.

Снимки: Производителите

fallback
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    тренда е ужасен.., но пък явно модата влече масовката, която от своя страна не полага много усилия в мислене.
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    Колко фактологически и логически грешки е допуснал Петърчо при превода... Това да не е начин да повдигне интелектуалното самочувствие на читателите?
  • #2
    анонимен ( преди 4 години )
    Голфаджиите в България си умират да си покажат двете мозъчни гънки по пътищата и във форумите както се вижда ...
  • #1
    рено.БъГъ ( преди 4 години )
    айдее на коптораа! който купи 2 ше има подарък дачия за тъща му!!
fallback
Последни