fallback

Citroen атакува пазара с електромобил за 6000 евро

Ami One е по-малък от Smart и може да се кара дори от деца

Преди година френският производител Citroen показа шоу-кара Ami One, а сега компанията представи и неговата финална версия, която ще се появи в серийно производство. Тя трябва да стане олицетворение на новото виждане за градска мобилност.

Двуместният електромобил е по-малък на размери от Smart, като дължината му е 2410 мм, широчината - 1390 мм, а височината - 1520 мм. Идеята за този модел е икономия на средства - както при разработката, така и при производството и затова той има напълно еднакви плъзгащи се врати. Прозорците се отварят ръчно, същото се отнася и за настройките на външните огледала. На този фон стандартният стъклен покрив изглежда като лукс.

Салонът е максимално опростен - има две седалки, като единствено тази на шофьора може да се мести напред. Вместо приборен панел има малък екран, а аудиосистема е е заменена от станция, в която се включва смартфон. Има два багажника - един зад седалките и втори пред пътника до шофьора. Кабелът за зарядното е вграден в дясната заднат част на каросерията.

Юридически Citroen Ami е лек квадроцикъл, който може да се управлява след навършване на 16 г., а във Франция - дори на 14 г. Затова и характеристиките му са ограничени. Машината е оборудвана с електромотор с мощност 6 кВт/т (8,2 к.с.), като теглото без батерия е 425 кг. Максималната скорост е 45 км/ч.

Поставеният под пода литиево-йонен аккумулатор с капацитет 5,5 кВт/ч трябва да осигури 70 км пробег, като зареждането от стандартна мрежа отнема 3 часа. Съвременни системи за безопасност като ABS и въздушни възглавници няма, тъй като по закон те не са задължителни за квадроцикли.

От Citroen позиционират Ami на първо място като алтернатива на скутерите, велосипедите и обществения транспорт, като негоите приемущества са закрития салон и наличието на отопление. Още през пролетта тези машини ще се предлагат от принадлежащата на концерна PSA компания за каршеринг Free2Move срещу 26 евроцента на минута. Възможно е и сключване на дългосрочен договор, като за 4 години абонаментът ще бъде по 20 евро на месец.

Още снимки - вижте в галерията:

Традиционни продажи също ще има, като при използване на държавната субсидия от 900 евро във Франция цената на Citroen Ami ще е около 6000 евро. За сравнение, в момента електрическият квадрицикъл Aixam струа 14 900 евро. В същото време, по автомобилни стандарти Ami не е чак толоква евтин, тъй като във Франция за 8150 евро може да се купи нов седан Dacia Logan. 

Снимки: Citroen

fallback
  • #10
    asd ( преди 4 години )
    кой да те разсмее ако не Цитроен
  • #9
    анонимен ( преди 4 години )
    Най-успешния им модел беше 2CV сега се завръщат към корените си. Но който си има история, може да се възползва от нея :)
  • #8
    анонимен ( преди 4 години )
    няма да може да се кара ама друг път - ти ще си кесиш в задръстването в твоя кошник с 1000 коня, а аз със това ще си перкам между колите и в аварийната и ще стигна с 1 час по-рано от тебе до центъра. като се кара без книжка ще ми вземат дедовия катажиите хахаха!!!!
  • #7
    carpe_diem ( преди 4 години )
    Пробег 150 км и максимална скорост 80 км/ч ще водят със себе си повече тегло, а и хомологация за нормален автомобил, за който ще трябва и категория Б - това е със статут на скутерче и затова са го направили толкова постно. Ама да - на Цариградско май няма да може да се кара, на други скоростни булеварди също. Ама половин Европа е с тенденция за ограничение от 30 км/ч, така че ще върши работа за такива места.
  • #6
    анонимен ( преди 4 години )
    Тротинетка с таван и четири колела !
  • #5
    RD ( преди 4 години )
    Това с докинг за телефон, както и ръчните стъклоповдигачи /огледала е супер идея за спестяване на пари и килограми!
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    фотьол на куоела
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    Хайде сравни характеристиките на Смарт с това нещо и тогава прави паралел между двете! Никой не ти говори за вътрешно пространство, а за съвсем други неща. Пробег и макс.скорост. Между двете общото е само, че имат 4 колелета и нищо повече.
  • #2
    м да а ( преди 4 години )
    Както го казва и самата статия , на първо време ще е за споделено шофиране. Истината е че гледах с недоверие на "Смарт" но след като се возих и шофирах един си дадох сметка че за градско е много удобен, да не говорим че вътре нямаш усещането за толкова малка кола стъкления покрив спомага да чустваш клаустрофобия.
  • #1
    анонимен ( преди 4 години )
    Като цяло е ОК, но с този малък пробег от 70 км е супер зле, както и макс.скорост 45 км/ч. С такава скорост според мен не трябва да има превозни средства на 4 колела. Скутери ок, ама коли НЕ, защото тези коли предизвикват задръствания и изнервят целия трафик. В големите градове има булеварди където максимално разрешената скорост е 60-80 км/ч. Представете си няколко такива недоразумения да са на такъв път каквоще стане? Да вдигнат пробега поне до 150 км и скоростта да е 80 км/ч по-става тогава.
fallback
Последни