IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Електрически самолет ще превозва до 19 пътници

CoCoRe е първият опит за навлизане на електрическите технологии в нова сфера

Електрически самолет ще превозва до 19 пътници

Въвеждането на електрически самолети вече е тема, която се обсъжда в авиацията. Германският аерокосмически център DLR заедно с Bauhaus Luftfahrt представи концепцията CoCoRe.

В основата си CoCoRe представлява преобразуване на конвенционални видове самолети като 19-местния Do-228 или Jetstream 31 в електросамолети. Промени в шасито могат да направят място за бързо сменяеми акумулаторни блокове. Акумулаторите ще бъдат с тегло около два тона, като общата полетна маса ще достигне 8,6 тона. В тази конфигурация два задвижване с две електровитла биха позволили изминаване на 200 километра чисто електрически.

Do 228

С помощта на газови турбини като range extender, пробегът може да бъде увеличен до 1000 километра. Понастоящем повече от половината от самолетите от клас Commuter, от които в целия свят летят около 3000, се използват по маршрути, които са по-къси от 200 километра. Според DLR 83 процента от маршрутите са дълги по-малко от 350 километра.

С помощта на range extender пробегът ще бъде извършван максимално в чист електрически режим, тъй като аварийни резерви няма да е необходимо да се планират. Ако самолетът трябва да кацне на друго летище, например, винаги ще има достатъчно налична енергия благодарение на газовите турбини.

Ако енергийната плътност на батериите нарасне през следващите години, самолетите от клас Commuter ще могат също да покриват повече от 200 километра на ток. Според DLR, сложните нови разработки с олекотена конструкция и по-голям брой витла ще предлагат потенциал за обсег от над 400 километра.

Пътническите самолети тип CoCoRe могат да се използват като захранващи полети между малки и големи летища, например между Бремен и Берлин или Мюнстер и Лайпциг. Въпреки това, според DLR, в момента те не са по-икономични в сравнение с конвенционалните двигатели. Това се дължи на сравнително ниската цена на CO2 за керосина на конвенционалните самолети, но и на високите разходи за акумулатора във връзка с все още краткия срок на годност от около 1000 цикъла на зареждане.

Снимки: DLR

0 от 500