fallback

Колко бързо всъщност е бързото зареждане?

ADAC проведе тест с пет електромобила, за да провери какво точно се случва

При електромобилите важна роля играе не само големият пробег, но и комбинацията от добра възможност за зареждане с нисък разход на електричество. Едва тогава тези модели стават пригодни за употреба на дълги дистанции.

Затова и за клиентите важно да знаят как се държат автомобилите при бързо зареждане. Това може да повлияе на решението за покупка, както и за планирането на маршрута.

Германската асоциация на автомобилните клубове ADAC изпробва бързото зареждане при пет електромобила – Audi e-tron, Mercedes EQC, Renault Zoe, Nissan Leaf и Opel Ampera-e. Търсен е допълнително спечеления пробег след 10, 20 и 30 минути.

Какви са резултатите? Бързото зареждане има различно значение при всеки автомобил и това се дължи не само на различната мощност при зареждане. Всеки производител преследва различна стратегия, т.е. как реалната мощност на зареждане се променя при самото зареждане.

Най-добре се представя Audi e-tron, който в реални условия (10 до 80 процента заряд на акумулатора) зарежда постоянно с висока мощност от близо 150 кВт. Mercedes EQC започва да намалява своята мощност на зареждане при достигане на 40 процента.

Сравнително ниска скорост на зареждане генерират Opel Ampera-e, der Renault Zoe и Nissan Leaf. В този смисъл те не са подходящи за използване на дълги отсечки.

Както се вижда от графиката, в първите 10 минути Audi e-tron зарежда за изминаването на 113 километра, а Nissan Leaf само за 40 километра. След 30 минути e-tron е заредил за 305 километра, а Leaf – само за 124 километра.

При автомобилите, които се предлагат с бързо зареждане само като опция, например (Volkswagen e-up), ADAC препоръчва функцията да бъде поръчана задължително, за да бъде автомобилът по-гъвкав в ежедневието. На път акумулаторът трябва да бъде зареждан до около 80 процента, тъй като след това скоростта на зареждането пада и времето е по-дълго.

ADAC обръща внимание на производителите, че клиентите трябва да бъдат по-добре информирани за бързото зареждане и да не изискват допълнително пари за щепсел за бързо зареждане. Според автомобилния клуб той трябва да е част от стандартното оборудване.

Според ADAC един електромобил става подходящ за дълги пътувания ако има пробег в ADAC Ecotest от поне 300 километра и за 30 минути може да получи заряд за изминаването на още 20 километра.

Снимки: ADAC, Audi

fallback
  • #8
    Трупа неинформирани ( преди 4 години )
    Е-tron си зарежда с до 170 kw ..Model s I x предимно с 140 kw.... Само model 3 , може до 250 kw (V3 supercharger),но за много кратко време(под 2 минути) , после спада рязко. Статията не лъже ... Just saying (ама нали..... по лесно е , да се хейтва)
  • #7
    анонимен ( преди 4 години )
    #8 Така е колега не врат, ами шия: Не са лъгали, просто са пропуснали важни фактори. Пропускането на важни фактори какво е? - Манипулация! Манипулацията какво е? ЛЪЖА!
  • #6
    carpe_diem ( преди 4 години )
    Аз бих питал Бьорн Ниланд за такова нещо, не ADAC... :D
  • #5
    Абе ( преди 4 години )
    Тука форумната джапанка пак си е говорила сама без никой да я пита!
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    В едната статия Е-трона го спират заради липса на батерии, а в другата, че се зареждало най-бързо. Бих добавил, че без батерия, даже и зареждане няма да му трябва. Тея що не си правят нафтовите печки, ами се занимават с глупости.
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    Моляяяя, кой печели!?!? Талигата, която я спряха от производство ли. Хахаха смешници немски.
  • #2
    анонимен ( преди 4 години )
    Що не сложихте една Тесла в теста? А да нали аЛудито трябва да спечели. Пак пошла реклама направихте на ВАГ...
  • #1
    анонимен ( преди 4 години )
    Започнах да чета, докато стигнах до участниците в теста. Като прочетох, че Ауди е там и после пишеше за АДАК ми стана пределно ясно кой ще е победител. Вие, които сте чели не си ли помислихте същото? Поредната нагласена немска класация на която едва ли има разумен човек, който да повярва!
fallback
Последни