fallback

Защо редовната подмяна на поленовия филтър е задължителна?

Цветният прашец се отразява лошо не само на страдащите от алергия и затова този елемент трябва да бъде сменян редовно

Къде е инсталиран поленовият филтър и как мога да го демонтирам?

Поленовият филтър е поставен от страната на пътника под челното стъкло. В много превозни средства до него може да се достигне чрез отваряне на жабката или чрез отвор под предния капак. Дали филтърът може да бъде сменен самостоятелно или от специализиран сервиз зависи от типа превозно средство.

Поленовият филтър на климатичната система стои във филтърна кутия, която го стабилизира. Само когато филтърът е здраво поставен в нея, той може да работи ефективно. За да премахнете и замените филтъра, той трябва да бъде разклатен, което може да бъде проблем за неопитни ръце. При разклащане част от всички вредни вещества, които са филтрирани могат да проникнат във вентилационните отвори и по този начин във вътрешността на автомобила.

Ако изпитвате някакви съмнения, филтърът трябва да бъде сменен в сервиз.  

Колко често трябва да се сменя филтърът на кабината?

Бактерии, микроби, фин прах и цветен прашец: в един момент филтърът се напълва и трябва да бъде заменен. През пролетта в един милилитър въздух може да има около 3000 полена и това означава усилена работа за филтъра.

Универсалните поленови филтри трябва да се сменят на всеки 15 000 км или поне веднъж годишно. Още по-честата промяна се препоръчва на страдащите от алергия. Намаленият въздушен поток или по-силните миризми са ясен знак, че филтърът вече е за смяна.

Срещу кой прашец филтърът има най-добрата ефективност?

Поленовите филтрите с активен въглен пречистват значително повече замърсявания и миризми, поради което са за предпочитане пред филтрите без активен въглен. Освен това само филтри с активен въглен могат да отстранят замърсители като озон и азотен оксид. Такива филтри могат да бъдат разпознати по техния тъмен цвят.

Подмяна на филтър или просто почистване?

Почистване на поленовия филтър теоретично също е възможно, но не се препоръчва, тъй като след това филтърът ще загуби значително своята ефективност. В идеалния случай се почистват само филтърната кутия и вентилационните канали - но самият филтър се заменя с нов. Страдащите от алергия не трябва да пестят пари в този момент.

При подмяната на самия филтър трябва да се внимава в салона на автомобила да не попаднат замърсявания, събирани във филтъра. Също толкова важно е да почистите и дезинфекцирате филтърната кутия и вентилационните канали по време на смяната. Специални почистващи препарати и дезинфектанти се предлагат от специализирани търговци на дребно.

Снимки: Autoreview

fallback
  • #5
    анонимен ( преди 4 години )
    при смяна на филтъра се прави дезинфекция с машина и влагоуловител с последващо озониране на купето
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    Ако си в града и с какъвто да си филтър пак се усеща, затова има едно копче да не вкарва въздух отвън.
  • #3
    П ( преди 4 години )
    За тези които им пука:при смяната с прахусмукачка може да се обере около стените на кутията насъбрания прах,след което без филтър се напръсква въздухопреносната система с дизефектант,оставя се на максимална мощност за няколко минути при затворени прозорци ,като периодично впръсквате въздухозаборника отвън.След тази прдцедура оставете колата възможно най-дълго с отворени врати и прозорци да се ,,издиша" и едва тогава поставете новия филтър!Подобна магия се прави когато в колата е пушено!
  • #2
    анонимен ( преди 4 години )
    Много зависи от факта дали караш в града основно или не. Сменям веднъж годишно с маслен филтър, масло и тн. и изглежда в досто прилично състояние. Но карам основно извънградско.
  • #1
    .. ( преди 4 години )
    Всеки себеуважаващ се *** не сменя никога поленовия филтър - няма нужда, той си е добре.Всички останали обаче си го сменяме. Аз лично го сменям сам на всеки 3-4 месеца. Затова съм си купил кола която мога да поддържам и не ми е проблем да си купувам филтри, а и не ме мързи 20-30 мин работа няма да ме бутнат.
fallback
Последни