fallback

Китайци строят най-големия завод в Европа за батерии

Инвестициите са за 2 милиарда долара, местните политици са доста притеснени

Край германския град Арнщат китайската компания Contemporary Amperex Technology Co. Limited (CATL) започна строителството на най-големия в Европа завод за производство на батерии за електромобили. На мястото, чиято площ е колкото на приблизително 100 футболни игрища, по-рано се помещаваше едно от най-големите предприятия за производство на слънчеви батерии на Стария континент.

Проектът е на стойност 2 милиарда долара - един от 15-те нови завода за батерии, които се строят само в Германия. Това тревожи европейските политици, които отчаяно се опитват да гарантират автомобилната им индустрия да не изгуби конкурентоспособност при масовото преминаване към електрически автомобили.

Очаква се продажбите на електрически превозни средства в Европа да се увеличат до 7,7 милиона през 2030 г. от малко под половин милион през 2019 г., според прогнозите на Bloomberg. Тези превозни средства ще се захранват основно от батерии от азиатски производители, като CATL, освен ако европейските компании не дадат отпор и не изградят местна верига за доставки.

Електромобилите и екологично чистият транспорт са в основата на "Зелената сделка" на Европейския съюз - политическа инициатива на Европейската комисия на стойност над 1 трилион евро, за да се гарантира, че ЕС ще стане неутрален по отношение на емисиите въглероден двуокис до 2050 г. Планът предвижда замяна на големи електроцентрали с по-малки местни, възобновяеми източници на енергия, като същевременно се премахнат двигателите с вътрешно горене в автобусите, камионите и автомобилите и камиони.

След като залагаха на дизела твърде дълго, европейските политици и ръководствата на Volkswagen Group, Daimler и BMW обещават да създадат по-екологична верига за доставки за всички тези автомобили. "Ако позволим на Китай да "държи" батериите, ще загубим по отношение на електромобилите", казва заместник-министърът на икономиката на Германия Томас Барайс. "Не съм сигурен, че това е най-добрият подход за автомобилната ни индустрия".

В Европа съществуват малко и дребни играчи на пазара на батерии. По-голямата част от стойността на електромобилите европейско производство се пада на Азия - Китай, Корея и Япония държат над 80 процента от световното производство на батерии за EV, а компании като CATL, LG Chem и Samsung SDI контролират европейските компании.

За да промени това, Европейската комисия стартира инициативата Battery Alliance. През декември миналата година тя одобри помощ от 3,2 милиарда евро за проекти, които понастоящем са одобрени или се изпълняват от 17 компании, включително BASF, BMW и Fortum. Тази мярка е предназначена да стимулира увеличените инвестиции в заводите на тези и на други европейски компании.

fallback
  • #12
    анонимен ( преди 4 години )
    #10 Караш на баба си фърчилото ти нафтаджио лъжлив! По-добре си признай, че караш с крадена нафта и не лъжи! Бил карал със синтетичен дизел от отпадъци от дърводобивната промишленост?!?! Не те слуша главата май изобщо. От саждите излизащи от кюнеца вероятно си се напушил толкова от синтетичния дизел. Те и твойте любимци онея с четирите нули нали направиха инсталация за производство на дизел от въздуха. Зареждай от него, че бил още по-еко от синтетичния! CMeшник!
  • #11
    Бае Тодар ( преди 4 години )
    Чакай малко бе от кво са притеснени що са и разрешили да строят.Защо ви изнесоха заводите в Китай навремето и ги развиха а сега ревът.Закривай!
  • #10
    RD ( преди 4 години )
    Аз карам със синтетичен дизел от отпадъци от дърводобивната промишленост. Не се налага да чакам някой динозавър да умре, че да стане на нефт, че да ми го сготвят на нафта. Гората се възстановява за 20-30 години. Като пукна и след 20 години въглеродният ми отпечатък поне откъм автомобил ще е нула. А тези батерии ще си ги складираме на някое скришно място.
  • #9
    анонимен ( преди 4 години )
    Ако искате да разберете защо я докарахме до тук, пуснете в търсачката: Ин Ян страница - НЕЗАВИСИМО - ЗАВИСИМИТЕ - Facebook и изгледайте краткото видео, което обяснява много неща.
  • #8
    анонимен ( преди 4 години )
    #7 Европеецът НЕ Е ЗАБОГАТЯЛ!!! Забогатяха около 5%, а всички останали или останаха на същото ниво или обедняха. Та същите тези 5% изнесоха производството, за да трупат още по-големи печалби от евтината работна ръка. Точно това е един от основните проблеми на капитализма, че винаги търси и измисля начини да произвежда много и да пести от работна ръка и заплати. Та намериха по-евтиното решение, но то винаги се обръща срещу капиталистите. Тяхната е лесна, но на тези под тях става все по-трудно...
  • #7
    ton244 ( преди 4 години )
    Европеецът забогатя, стана мързелив и си изнесе заводите в Азия. И сега проблем...
  • #6
    Мазда ( преди 4 години )
    Много изостана Европа в тази (а и не само) разработка, не знам какво чакаха да се случи, докато не усетиха, че им издърпват килимчето изпод краката. И сега внасяме батерии от цяла Азия за най-обикновените си нужди, а тези нужди стават все по-големи. Не знам с 3 милиарда какво ще разработват тепърва, май ще минем на копи-пейст...
  • #5
    356 ( преди 4 години )
    Който е образован знае, че не съществуват "съвършенно правилни решения".Всяко едно от възможните, съдържа сложни причинно-следствени връзки/отношения част от много други съпътстващи "процеси" и от това произтичат Н на брой вариации.Това е неизбежно.Едни от тези следствия /проявления/ можем условно да ги класифицираме като уместни, неуместни, други вредни, трети успешни и т.н.Е! Хората взимат решение и действат.А ние дето сме много "умни" намаме дори фабрика за сглобяване на коли, не друго.Браво!
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    Европа е не само много назад, но и встрани и то благодарение на немците, които водят нещата и задават технологиите на континента. Сега същите тАпири ще правят картел със загиващите си марки, за да се противопоставят. Късно е моме за китка...
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    Азиатците няма кой да ги стигне, защото американците дърпат конците, Европа е със 100 г. назад.
fallback
Последни