Тази година Lexus ще представи първия си автомобил с автопилот, но клиентите няма да могат да използват тази функция, докато не бъде пусната неговата актуализация. За първи път японският бранд обяви плановете си за автономен автомобил през 2017 г., когато представи концептуалния седан LS plus (на снимките).
"Новият модел ще започне от автопилот от второ ниво, но ще се актуализира безжично, така че в бъдеще ще можем да ъпдейтваме нивото", каза президентът на Lexus Коджи Сато. Той не коментира въпроса дали клиентите ще трябва да плащат за активирането на автономни функции подобно на Tesla с функцията си за пълно автономно шофиране в САЩ. Сато също така не разкри кой модел ще предложи технологията или на кои пазари ще се предлага. Нивото на автономност ще зависи от това, което регулаторите позволяват на пазарите, където моделът ще се продава. "Регулацията, както и социалните въпроси могат да повлияят на нивото, което реално ще постигнем", каза той.
Автомобилните производители в Европа стават все по-разочаровани от бавния темп на законодателно одобрение за подобряване на автономното шофиране, при което водачите могат да позволят на колата сама да поеме движение, но трябва да бъдат готови да се намесят във всеки един момент. Audi първа разработи условно автономна функционалност от трето ниво с флагманския седан A8 в края на 2018 г. Системата, наречена Traffic Jam Pilot обаче, още не е одобрена за продажба от регулаторните органи. Mercedes-Benz се подготвя да пусне автономно ниво 3 във флагманския си седан S-Class тази година, докато BMW обяви, че ще дебютира на трето ниво в електрическия си кросоувър iNEXT през 2021 г.
Новият модел на Lexus ще бъде оборудван с автономна система за шофиране, наречена Highway Teammate, разработена от Denso, която използва лидар и камери за управлението на автомобила. Технологията ще позволи на колата автоматично да сменя лентите за движение, да следва избраната и да пропуска други автомобили, когато се движи по магистралата, например.
С изключение на трите германски премиум марки, световните автомобилни производители внимават да разгърнат автономни възможности от 3-то ниво, предвид необходимостта на водача по всяко време да се фокусира отново върху пътя. На октомврийското автомобилно изложение в Токио Хаджиме Кумаб, инженер на Denso, отговорен за технологията на автономното шофиране, посочи, че не са много компаниите, които искат да въведат трето ниво. "Според нас това ниво е един вид компромис. Смятам, че това мислене сред производителите нараства", каза Кумабе.
Според Сато, настоящата система за класификация на автономните нива е твърде неясна, за да бъде полезна. "Ниво 2 може почти да премине на ниво 3, а ниво 3 понякога също може да бъде и ниво 2“, каза той. Целта на Lexus е да внедри тази технология във всички модели. "Всички наши автомобили трябва да осигуряват безопасно и уверено шофиране. Нашата цел е да споделим тази технология с други автомобили", заяви президентът на компанията.