fallback

Коронавирусът е на път да срине автомобилната индустрия

Болестта в Китай може да спре работата на европейски заводи

Заплахата от сериозна криза в световната автомобилна индустрия заради коронавируса в Китай става все по-голяма и може да доведе до огромни последици. Един от водещите производители - Fiat Chrysler Automobiles, обяви, че най-вероятно ще затвори заводи в Европа, тъй като китайския доставчици на резервни части и оборудване не могат да се върнат на работа, съобщава Automotive News.

Според експерти, следващите няколко седмици ще бъдат от решаващо значение за автомобилните производители. Частите, произведени в Китай, са предназначени за милиони превозни средства, които се произвеждат на други места по смета. А провинцията Хубей, която е основен център за производство и доставка на автомобилни компоненти, е епицентърът на огнището на коронавирус.

Проблем се оказва факта, че голям брой работници от китайските заводи пътуваха до домовете си за да празнуват тамошната Нова година. За периода на тяхното отсъствие от работа производителите са осигурили резерв от части и оборудване, но той привършва. А заради болестта служителите не могат да се върнат на работните си места. Част от тях са в чужбина, а почти всички големи авиокомпании прекратиха полети до Китай.

Повечето местни производители на части и оборудване удължиха предварително планираните спирания на работа до 9 февруари, но някои изнесоха този срок още напред във времето. Експертите са категорични, че не само Fiat Chrysler Automobiles, но и всички останали големи автомобилни концерни имат сериозни проблеми с доставките.

Корейската компания Hyundai вече обяви, че е принудена да спре производство в заводите в страната си, а от Toyota заявиха, че фабриките им в Китай ще останат затворени до 16 февруари. В General Motors вече "работят денонощно, за да отстранят неприятности", а проблем се очаква да има и Suzuki. Компанията не произвежда коли в Китай, но повечето части за автомобилите, сглобявани в Индия, идват именно от провинцията Хубей.

Ако предприятията не започнат работа в началото март, производствените загуби на Китай ще бъдат огромни - близо 2 млн. автомобили няма да може да бъдат сглобени в страната, категорични са анализаторите. Другата икономика, която ще пострада жестоко, е тази на Южна Корея. От 10 000 служители в заводите на компанията, само 15% могат да се върнат на работа, останалите отказват, тъй като се страхуват от вируса.

Снимка: Automotive News

fallback
  • #1
    анонимен ( преди 4 години )
    Важното е, че Fiat Chrysler обявиха вчера разкошна 2019 и растящи печалби. Ще се оправят.
fallback
Последни