Японският автомобилен производител Toyota обяви, че е разработил функция за потискане на ускорението, която използва данни, събрани от свързани автомобили, за да помогне за идентифициране на анормални характеристики на акселератора и контрола на ускорението. Компанията планира още през лятото на тази година да инсталира тази функция на автомобилите и да представи новата модифицирана система за управление на акселератора.
В опит да предотврати сериозните аварии и да намали щетите, причинени от неправилна работа с акселератора, през 2012 г. Toyota представи Sonar Intelligent System (ICS). В момента 32 модела, или 83% от гамата на марката, са оборудвани с нея. Съвсем наскоро, през 2018 г., Toyota пусна модифицирана система за контрол на ускорението при неправилно използване на педала за някои от съществуващите превозни средства.
Сега новата система ще може да бъде инсталирана в 12 модела, а от 31 декември 2019 г. бе интегрирана в 20 300 бройки превозни средства. Тези устройства и системи обаче работят само когато сензорите открият препятствия, като други автомобили или стени. Новоразработената функция на Toyota има за цел да контролира ускорението поради необичайни работа на акселератора, дори когато на пътя няма никакви препятствия.
Специалистите на марката проучиха статистиката на действителните злополуки, причинени от неправилно използване педала на газта, особено анализирайки ситуациите, когато той бе натиснат до "ламарината". Характеристиките на тези инциденти след това бяха сравнени с големите данни, получени от свързаните превозни средства.
С изключение на случаите, когато беше установено, че водачите наистина трябва да ускоряват умишлено бързо, например, когато завиват надясно или дават газ, след като са спрели за кратко, Toyota успя да идентифицира и изчисли случаите, когато акселераторът не е работил правилно. От своя страна това даде възможност да се установи функцията за управление на ускорението дори при липса на препятствия.
В Toyota са убедени, че като комбинира съществуващата система ICS с новата функция за потискане на ускорението, може допълнително да намали броя на произшествията, причинени от неправилното използване педала за газ на паркинги и на други места. Въпреки тенденцията на намаляване броя на жертвите при ПТП, в Япония загиват над 3000 души годишно.
Снимки: Toyota