fallback

Toyota направи система за потискане на ускорението

Тя ще бъде внедрена в моделите от лятото на тази година

Японският автомобилен производител Toyota обяви, че е разработил функция за потискане на ускорението, която използва данни, събрани от свързани автомобили, за да помогне за идентифициране на анормални характеристики на акселератора и контрола на ускорението. Компанията планира още през лятото на тази година да инсталира тази функция на автомобилите и да представи новата модифицирана система за управление на акселератора.

В опит да предотврати сериозните аварии и да намали щетите, причинени от неправилна работа с акселератора, през 2012 г. Toyota представи Sonar Intelligent System (ICS). В момента 32 модела, или 83% от гамата на марката, са оборудвани с нея. Съвсем наскоро, през 2018 г., Toyota пусна модифицирана система за контрол на ускорението при неправилно използване на педала за някои от съществуващите превозни средства.

Сега новата система ще може да бъде инсталирана в 12 модела, а от 31 декември 2019 г. бе интегрирана в 20 300 бройки превозни средства. Тези устройства и системи обаче работят само когато сензорите открият препятствия, като други автомобили или стени. Новоразработената функция на Toyota има за цел да контролира ускорението поради необичайни работа на акселератора, дори когато на пътя няма никакви препятствия.

Специалистите на марката проучиха статистиката на действителните злополуки, причинени от неправилно използване педала на газта, особено анализирайки ситуациите, когато той бе натиснат до "ламарината". Характеристиките на тези инциденти след това бяха сравнени с големите данни, получени от свързаните превозни средства.

С изключение на случаите, когато беше установено, че водачите наистина трябва да ускоряват умишлено бързо, например, когато завиват надясно или дават газ, след като са спрели за кратко, Toyota успя да идентифицира и изчисли случаите, когато акселераторът не е работил правилно. От своя страна това даде възможност да се установи функцията за управление на ускорението дори при липса на препятствия.

В Toyota са убедени, че като комбинира съществуващата система ICS с новата функция за потискане на ускорението, може допълнително да намали броя на произшествията, причинени от неправилното използване педала за газ на паркинги и на други места. Въпреки тенденцията на намаляване броя на жертвите при ПТП, в Япония загиват над 3000 души годишно.

Снимки: Toyota

fallback
  • #7
    zord ( преди 4 години )
    Оф, аз пък я закарах мойта тойота да я оправят че нещо не ускорява а то било функция това....
  • #6
    анонимен ( преди 4 години )
    за да се подтиска, първо трябва да го има.... ускорението. :) :) :)
  • #5
    Николов ( преди 4 години )
    Мисля си, понеже Тойота сериозно изостават в динамичните показатели на автомобилите си (а това е неоспорим факт и ако някой се съмнява в това, нека да отвори някоя база с технически характеристики и да се увери), та вероятно сега ще се опитат да го изкарат, че е грижа за безопасността. :))
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    остави на Тойота да ти развали кефа от карането... :) сега сериозно - вероятно помага при по-неопитни и невнимателни шофьори. Така помага на движението като цяло. Но определено не бих си купил автомобил с това нещо, ако не може да се изключва.
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    Много добра и полезна функция е това, колкото и странно да ви се вижда. Пуснете си тубата на клипчета за смешни катастрофи и ще видите колко народ се изпопребива точно заради липсата на тази система. Тойота продава най-много автоматици. Много хора най-вече жени, стари хора и неопитни шофьори объркват *** на спирачката с този на газта и стават белите. Да, комично е да се сбърка, но има, които го правят и смъртните случай не са никак малко.
  • #2
    анонимен ( преди 4 години )
    Тойота отдавна са пуснали системат "Подтискане на желанието да си купиш тойота"
  • #1
    СПЖК ( преди 4 години )
    Скоро очакваме внедряване на новата иновативна и отговаряща за ниския разход, правилната треактория, ултра безопасна система СПЖУ.Система за Подтискане Желанието за Управление.Съвсем доскоро тази функция, дори и при известни брандове се изпълняваше от СД3-Скопен Двигател-3 цилиндров, с който се "изпълняваха" нормите на ЕВРО 5, 6, 7 и т.н.
fallback
Последни