fallback

Прогноза: Започва спад на производството на нови коли

Автомобилната индустрия достигна пика си и предстои движение надолу, твърдят от Bosch

Глобалната автомобилна индустрия може би вече е достигнала предела си по отношение на производството. Това твърди една от водещите световни инженерни и технологични компании Bosch в лицето на нейния изпълнителен директор Фолкмар Денер. Бегъл анализ на цифрите показва, че тази прогноза е точна.

Според аналитичните данни на LMC Automotive, през 2019 г. световните продажби на автомобили са намалели с над 4% в сравнение с 2018 г., до 90,3 милиона бройки. За сравнение, година по-рано глобалните доставки на нови възлизаха на 94,4 милиона, а през 2017 година - на 95,2 милиона. Според предварителните прогнози се очаква отрицателната динамика да продължи трета година поред, като през 2020 г. продажбите ще паднат с около 2,6% до 89 млн. бройки.

"Напълно е възможно да сме преминали пика на автомобилното производство", коментира изпълнителният директор на Bosch Фолкмар Денер. Той също така смята, че ситуацията едва ли ще се промени до 2025 г., когато предстои да се появи следващото поколение по-достъпни електрически превозни средства.

Като цяло, тази година пазарът ще се свие с около 7 млн. бройки в сравнение с 2017 година. Сегашният спад в автомобилната индустрия означава, че Bosch ще трябва да съкрати голям брой работни места поради 44-процентното намаляване на годишната оперативна печалба. Преминаването към електрически автомобили обаче може да създаде дългосрочни възможности, смята Денер.

fallback
  • #7
    сепуко харакири ( преди 4 години )
    Шестака, спирай с тая японска дрога
  • #6
    анонимен ( преди 4 години )
    Не случайно на снимката е Фолк с Ваген, защото най-вече за тях се отнася този спад, нищо, че лъжат за големите си продажби и т.н. Къде е спадът в Китай и Европа. Къде тези мошеници продават? Именно на тези 2 пазара. Така, че ще правят както вятъра!
  • #5
    356 ( преди 4 години )
    Е не точно, ако една кола е прадварително съобразена по да кажем 20 показатела за технология, за качество на материалите, камфорт, безопасност и др. и предсатвя най-дборто от световнатаа технология, да тя ще се купуват и кара на по10-15 г., но сега повечето е шир потреба и е нужно на 2-5 години, да оставими настрана рекламния натиск от производителите, който също указва влияние, така че това е световна политика, интереси за милиярди, а екологията само страда от това, но това е неизбежен факт
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    Естествено е да има спад и криза, да не би да си купуваме нови коли всяка година. Построиха заводи навсякъде, сега започват да затварят и да съкращават работници. По 10 млн автомобили продавали водещите компании, ама 2020 ще е голяма скръб.
  • #3
    356 ( преди 4 години )
    Тия статии не знам кой ги взима на сериозно, те повечето са от раздел "пиши и запълни" т.е да има нещо с което да занълним броя/страницата/. И веднъж пише : пик, глабална автоекспанзия, фурор, а другия ден пише : спад, световна криза, идва краят на колите и т.н. и т.н. Жалко. И не само за тия дето ги пишат, но и за тия дето ги четат.
  • #2
    Абе ( преди 4 години )
    Ти немците не ги мисли! Те всяка година са с ръст и не-случайно VW group вече са едноличен лидер по продажби!
  • #1
    анонимен ( преди 4 години )
    За немците се отнася предимно защото продават в китай и европа а тези пазари се забавят и се предвижда спад.
fallback
Последни