fallback

Daimler ще плати 1,1 млрд. долара глоба заради Tesla

Концернът не успя да изпълни плана си за производство на електромобили

Компанията Mercedes-Benz не е успяла да изпълни плана си за 2019 г., който предвиждаше производството на 60 000 бройки от електрическия кросоувър EQC, като е направила само половината. Причината е липсата на батерии, които се произвеждат от фирмата LG Chem. И заради това германският производител ще плати сериозна глоба, съобщават медиите в страната.

Според експерти, концернът Daimler, който е собственик на Mercedes-Benz, се е сблъскал с проблема още в началото на 2019 г. Тогава е трябвало да бъдат произведени 25 000 бройки от EQC, но Mercedes-Benz е направил едва 7000, като вината е на... Tesla Motors.

Всичко започва през 2017 г., когато Tesla Inc. става собственик на блокиращ пакет акции на компанията Grohmann Engineering.  Тази фирма произвежда електроника и автомобилни компоненти за Daimler, като малко след това подписва договор с германския концерн за разработка на собствено предприятие за производство на литиево-йонни батерии.

На свой ред, изпълнителният директор на Tesla - Илон Мъск, се възползва от положението и забранява на Grohmann Engineering да работи с други автомобилни производители. Така продукцията на завода за акумулатори е насочена изцяло за нуждите на американския производител на електромобили.

Това и става причина, плановете за електрификация на Daimler да се провалят. Съответно германският концерн не успява да изпълни нормите занива на вредни емиисии. Те се изчисляват индивидуално за всеки производител, като зависят от броя произведени автомобили. За Daimler средните стойности СО2 са 102,8 г/км. По данни на PA Consulting глобата за производителя от Щутгарт ще бъде 1,1 млрд. долара.

Снимки: Mercedes-Benz

fallback
  • #14
    анонимен ( преди 4 години )
    И другото което е вярно тия от FBI да разсекретят трудовете на Тесла няма да е зле . Та най на края да спрем да плащаме на тия ОКУПАТОРИ. За глупости
  • #13
    Sex a iliti ( преди 4 години )
    Момчета бъдещето е в мотокари те . Искате или не. Защото не може само на този 2.0 ка мотор от wag който залива пазара на БГ(България). Много е готин ама първите 5 години. След това идва в БГ. Махат де DPF иииите. Катализаторите и става по зле от евро 1. ГОЛФ чист дизел. После гледаме air.Sofiq.info _ и се чудим що мамка му ни е толкоз замърсен въздуха. Или защо детето ми има асма или алергии.
  • #12
    Sex abiliti ( преди 4 години )
    Дреме им на к... Нали печалбата е по голяма от загубите . За нашия пазар са вървежни МНОГО. Особенно втората употреба.
  • #11
    Готин ( преди 4 години )
    По голямата част от коментарите ми 9# и 10# изчезнаха БЕЗСЛЕДНО пи публикуването!!!,,
  • #10
    ton244 ( преди 4 години )
    Голям проблем с тия мотокари, а всичко се свежда до една читава батерия. Всеки автопроизводител може да прави електрички, Тесла та Тесла...
  • #9
    Готин ( преди 4 години )
    Умните трябва да ги ,,мразим,,!?
  • #8
    анонимен ( преди 4 години )
    Типично за "каубоите" - като не става по правилата - променяме правилата
  • #7
    в Мерцедес ... ( преди 4 години )
    работят гениални инженери и абсолютно прости маркетаджии! Същите които решиха да продадат акциите на Тесла за сметка на тъпотията с рено-кооперацията ...
  • #6
    Брандо ( преди 4 години )
    Статията е глупост !Просто моделът не се продава добре и Мерцедес трябва да си промени стратегията.
  • #5
    анонимен ( преди 4 години )
    Едва ли ще се наложи да платят толкова най-вероятно ще сключат сделка с друг производител както направи Фиат с Тесла или ще успее да изпълни целите чрез зареждаемите хибриди каквито версии имат на повечето модели
fallback
Последни