Британската компанията за анализи Brand Finance публикува ежегодната си класация за най-силните търговски марки на планета. Тя беше обявена по време на Световния икономически форум в Давос (Швейцария), като за втора поредна година начело е италианският производител на спортни коли Ferrari.
За съставянето на рейтинга са използвани критерии като разпознаваемост на марката, ефективност на водене на бизнеса и привлекателност за инвеститорите. В крайна сметка Ferrari е лидер с 94,8 точки от 100 възможни. Тя е и единствената компания от автомобилната индустрия, която получава най-високата оценка AAA+.
Топ 10 на най-силните компании според Brand Finance
Авторите на класацията подчертават, че лидерството на Ferrari се държи на колосалната разпознаваемост на бранда, а също така и на високото ниво на дизайни и използването на иновации. Не е без значение, че италианската компания прави не само автомобили, но и участва в други бизнеси - като производство на дрехи, например.
Любопитното е, че Ferrari се намира едва на 206-то място в класацията на най-скъпите марки на планетата, като нейната стойност е 9,1 млрд. щатски долара. В Топ 10 по този показател не попада нито един производител на автомобили, като Mercedes-Benz е 11-и с оценка от 65 млрд. долара. Лидер е Amazon с 220,8 млрд.
На 15-а позиция е Toyota (58 млрд.), а на 25-о място се намира Volkswagen с 44,8 млрд. В Топ 100 на тази класация влизат още BMW (30-о място, 40,4 млрд.), Porsche (41-о място 33,9 млрд.), Honda (45-о, 33,1 млрд.) и Hyundai (82-ро, 20,7 млрд.).
Снимки: Brand Finance