fallback

10-те най-продавани малки коли в България

Най-популярният някога сегмент у нас продължава да се топи под напора на кросоувърите

Кои са били най-предпочитаните модели от българските купувачи през 2019 година? След като ви запознахме с резултатите от най-популярния у нас С-сегмент, идва ред и на по-малките градски коли. Статистиката е на база данните, които самите представители на марките у нас подават към европейската браншова организация АСЕА, и бързаме да уточним, че разпределението на моделите по сегменти също е по тяхна преценка.

Toyota Aygo е най-продаваният мини автомобил в България за 2019. Конкуренцията в А-сегмента обаче все повече намалява: Ford, Skoda и Seat излязоха от него, вероятно ще ги последват Peugeot, Citroen и, колкото и да не ни се вярва, Fiat

А-сегментът, в който попадат най-малките градски автомобили, никога не е бил особено популярен в България. Основните клиенти тук са корпоративни. Донякъде изненадващо, през 2019 обаче продажбите са се увеличили с близо 26%. Пазарен лидер е Toyota Aygo, следвана от Fiat 500 (с цели 83% ръст, вероятно в резултат на отстъпките и въведената 9-годишна гаранция), Volkswagen Up! и Skoda Citigo. За отбелязване е, че моделът на чехите вече не се предлага и продажбите са натрупани само през първите месеци на годината.

НАЙ-ПРОДАВАНИТЕ МИНИ АВТОМОБИЛИ:   1. Toyota Aygo - 298 (+11%) 2. Fiat 500 - 274 (+83%) 3. Volkswagen Up! - 266 (-7%) 4. Skoda Citigo - 59 (+18%) 5. Ford KA - 55 (-28%) 6. Kia Picanto - 28 (-3%) 7. Peugeot 108 - 22 (0) 8. Seat Mii - 12 (+71%) 9. Suzuki Celerio - 8 (-42%) 10. Renault ZOE - 8 (0)

В-сегментът, който дълги години беше основен на българския пазар, продължава да отстъпва под напора на кросоувърите и през 2019 се е свил с 10%. Известен принос за това може би има и подмяната на поколенията при няколко от основните играчи тук. Общо в категорията на суперминитата са продадени 6968 автомобила.

НАЙ-ПРОДАВАНИТЕ СУПЕРМИНИТА:

 

fallback
  • #12
    ivanzaprianov2 ( преди 4 години )
    test
  • #11
    Косьо ( преди 4 години )
    Тест
  • #10
    анонимен ( преди 4 години )
    "предшественик на Рапид е Румстър". Глупости на търкалета. Не е трудно да прочетеш и да научиш нещо, преди да пишеш
  • #9
    анонимен ( преди 4 години )
    Rapid е от Б сегмент! Двигателната гама е на Фабия, а не на Октавия/Голф. Предшественик на Рапид е Румстър - там поне е очеизвадно че е базиран на Фабия - предницата до А колоните и предното стъкло е идентична.
  • #8
    Факт!-тически ... ( преди 4 години )
    в цял свят реното е на последно място, ама тва не важи за бай-ти-***!
  • #7
    анонимен ( преди 4 години )
    #1 Ако можеш да обясниш как Рапид е за този сегмент, цена няма да имаш! Би ли се обосновал как го реши това нещо и защо смяташ така?
  • #6
    анонимен ( преди 4 години )
    а за Octavia имаш ли да кажеш нещо тогава?
  • #5
    анонимен ( преди 4 години )
    Няма основания да Е тук, исках да напиша преди автокоректа :D
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    Рапид е с почти половин метър по-дълъг от Клио, така че има основания да не е тук. А при сегашните модулни платформи да казваш кое е раздуто еди-кво си, е нелепо
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    #1 Рапид реално е раздут Б сегмент - т.е. с размерите на С но на основата/шаси на Б. Странното е че Октавия която е C сегмент, но с размерите си приближава или дори стига D сегмент, но пък не я броят в D а в C. Стратегия на шкода, която може би работи за тях..
fallback
Последни