Въпреки, че кросоувърите продължават стремително да набират популярност, в Audi са уверени светлото бъдеще на класически седани от всички класове. В интервю за Autoblog директорът по продажбите и маркетинга на компанията Хилдегард Вортман заяви, че търсенето на седани на марката е стабилно навсякъде по света и на тях ще се разчита за бъдеще.
Вортман посочи и примери. В САЩ продажбите на A6 през 2019 г. са се увеличили с 69% - до 17 807 бройки, а на флагмана A8 - с 85% (2963). В същото време се отчита и ръст на продажбите на кросоувъри - с 61%, като лидер си остава Q5. Разбира се, в различните държави съотношението на продадените седани и всъдеходи се отличава, но в Audi са категорични, че ще продължат да развиват и двата вида модели.
Топ-мениджърът допълни, че основният определящ фактор при избора на автомобила не е неговият тип на каросерията, а дизайнът. Просто клиентите взимат решение за покупка на кола, като се ръководят от субективните си предпочитания.
"Хората виждат красив автомобили и решават да си го купят и затова търсенето на седани си остава стабилно", каза още Вортман и допълни, че в Audi са изненадани от огромни интерес към "напомпаното" комби RS 6 Avant. Търсенето на новото поколение на модела на някои пазари е превишило в пъти очакванията на компанията от Инголщад.
Снимка: Audi