fallback

Кои са 10-те най-продавани компактни коли у нас?

Европейският лидер Volkswagen Golf е едва трети в България

Българският автомобилен пазар е пораснал с 3% през 2019 година и достига 35 371 нови автомобила, показва обобщената годишна статистика на европейската браншова организация АСЕА. Данните в нея се отличават доста от статистиката за новите регистрации на МВР, която публикувахме преди седмица (и според които ръстът на годишна база е около 8 на сто).

България си остава най-малкият пазар в ЕС спрямо броя на населението, и на всичкото отгоре продължава да изостава от темпото на другите страни от нашия регион. В Хърватия продажбите през 2019 са пораснали с 5.2%, в Гърция - с 10.3%, в Унгария - с 15.6%, а в Румъния - с цели 23.4%. Единствено в Чехия се отчита забележим спад, но от много високи нива през 2018.

От петте най-големи европейски пазара малък спад отчитат Великобритания и Испания, в Италия и Франция има минимален растеж, а в Германия продажбите са се увеличили с 5%.

Статистиката на АСЕА на практика стъпва върху данните, които декларират самите вносители и официални представители в отделните страни. На нейна база можем да проследим и кои са били най-продаваните модели в отделните класове в България. Ще започнем от популярния С-сегмент с уговорката, че в статистиката са включени само леки автомобили, и разпределението по сегменти си е по преценка на самите вносители.

10-те най-продавани модела в С-сегмента в България през 2019:

fallback
  • #17
    анонимен ( преди 4 години )
    Шкода караш Фолксваген подържаш
  • #16
    Хи хи ( преди 4 години )
    Споко скоро и там няма да е таа щайга
  • #15
    анонимен ( преди 4 години )
    Нали не очаквате, че БМВ, Ауди или Мерцедес най-много се продават нови. За сметка на това ще бъде интересно втора употреба каква е класацията сигурно Сивик 8 се продава логично по добре от Аурис и Фабия.
  • #14
    анонимен ( преди 4 години )
    Тойотите са ненужно скъпи.. не само няма да станат първи по продажби, ами и ще падат нататък във времето..
  • #13
    анонимен ( преди 4 години )
    Също очалвах че Трек версията ще получи 4х4-то от японската версия на Приус но уви. То и без това тогава и неговата цена щеше да удари 60+к
  • #12
    анонимен ( преди 4 години )
    Че Октавията е компактен модел е напълно вярно. Но щом я слагат нея малко не е коректно да слагат Рапида. Октавията е разтегнат компактен модел а Рапида разтегнат суб компактен. До първия - 2.0 хибрида го продават но само в Трек весрията и най-най-скъпото комби. Много се надявах на този двигател ама Тойота се ос-раха с цените. 55к за вгигнато комби без 4х4 или 65к за обикновено комби сегмент С. Ми аз по-добре да си купя Рав4 или Камри ако искам хибрид и имам толкова пари.
  • #11
    Кой ( преди 4 години )
    Ало нещо изпуснахте Дачия а от кога Октавия е компактен (ако не смятаме двигателя)
  • #10
    анонимен ( преди 4 години )
    Щом слагате Рапид, сложете и Дачия
  • #9
    Няма значение ( преди 4 години )
    С тези заплати така ще е
  • #8
    До смешника #9 ( преди 4 години )
    Моля разни винкели любители на щайга германика да не се изхождат неподготвени
fallback
Последни