IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Китайци купуват дял от Aston Martin

Британският производител преговаря с Geely и с канадски бизнесмен за финансиране

Китайци купуват дял от Aston Martin

Ръководството на китайския холдинг Geely смята да купи дял от британския производител на луксозни автомобили Aston Martin, съобщи агенция Ройтерс. В момента се водят преговори между топ мениджърите на двете марки, както и цялостен бизнес одит.

В момента най-големите акционери на Aston Martin са италианският инвестиционен фонд Investindustrial Advisors Ltd., който притежава 38,8%, кувейтският бизнесмен и член на борда на марката Наджиб Ал-Хумайндхи (10,7%) и американската компания Invesco Advisers, Inc. , която държи 9,18 % от акциите. Сега ръководството на Aston Martin започна да търси нови начини за получаване на финансиране, което да помогне за развитието на компанията, като преговорите с потенциалните инвеститори вече са в ход. Според Ройтерс продажбата на дял ще помогне на марката да подобри пазарната си позиция.

За Geely потенциалната покупка на акции на британската марка е доста изгодна перспектива. Китайската компания ще може да заеме технологии и разработки от луксозен автомобилен производител за моделите от марката Lotus. В допълнение към Lotus, Geely има още няколко бранда: самата Geely Auto, Volvo, Lynk & Co и Proton. Освен това през февруари 2018 г. китайците купиха почти една десета от акциите на Daimler, като станаха най-големият акционер в концерна.

Китайската компания обаче не е единственият претендент за акции на Aston Martin . В началото на декември стана известно, че канадският бизнесмен Лорънс Строл, който е съсобственик на тима от Формула 1 SportPesa Racing Point, също смята да вземе дял от марката. Както съобщиха няколко източника наведнъж, милиардерът оглави консорциум от инвеститори и иска да получи пълен контрол върху британците, възползвайки се от ниската цена на акциите. Шефовете на Aston Martin отрича за такъв сценарий, настоявайки, че сега акционерите обмислят само предложения за дългосрочни инвестиции.

Aston Martin RapidE

Заради проблемите с финансирането стана ясно, че Новият Aston Martin RapidE няма да влезе в серийно производство. В последния момент шефовете на компанията решиха да не го качват на поточната линия и сега всички, които са вече поръчали и платили за електромобила, ще си получат парите обратно. Вече готовите RapidE ще станат тестови автомобили. Вместо това Aston Martin ще хвърли повече усилия върху производството на новия кросоувър DBX.

От електромобила Aston Martin RapidE се планираше да бъдат произведени само 155 автомобила. Моделът е оборудван с два електродвигателя с обща мощност 609 коня, ускорява от място до 100 км/ч за 4 сек, а максималната му скорост е 250 км/ч. Пробегът му не е много голям - 322 км по цикъла WLTP цикъла, което за автомобил на стойност 285 000 далеч не е впечатляващ показател.

Снимки: Aston Martin

0 от 500
  • #4
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Пълни простотии дрънкаш за гена! Вземи попрочети малко преди да се излагаш! Дори и да не четеш, толкова ли си малък, че не си виждал деца от смесени бракове? Едно време имаше доста виетнамци у нас да работят и учат. Много от тях се изпожениха. Познавам няколко такива семейства. Виетнамците са добри и работливи хора. Та децата им на всичките, ама абсолютно всиките са с повече европейски черти и дори не можеш да кажеш, че са от смесен брак при повечето. Децата са много красиви от тази кръстоска.
  • #3
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Нострадамус е предрекъл, че жълтата раса ще владее света. Не е уточнил годината, но както се вижда полека-лека това става. Бавно, методично и сигурно икономически и технологично завладяват всичко. В Европа купуват цели производства не само в автоиндустрията, а във всичко. Електрониката, телекомуникациите и интернет техниката е почти 100% в техни ръце. Нещата са наистина сериозни. Много сериозни. Май трябва да почнем китайски да учим...
  • #2
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Всички ЕвроГайски компании не само в автоиндустрията полека-лека отиват в ръцете на китайците. Това е положението, заради ***-умната евроГАйска политика и протекции. Дето хората са казали хората: хитрата сврака с двата крака.
  • #1
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Тефал ( преди 4 години )
    Жийли много се засилиха, не бе Волво, не бе голям дял в Даймлер, не бе Лотус, сега и от АМ парче....