fallback

Три признака, че е време да продадете колата си

Съвременните автомобили рядко служат 10 години на един собственик

Най-често автомобилите се сменят веднага щом на пазара се появи нов модел, но това правило важи най-вече за развитите страни. Според експертите съвременните коли рядко служат 10 години на един собственик.

Не така стоят обаче нещата в някои краища на света, включително в Източна Европа. За много собственици от този регион раздялата с колата е продиктувана от други причини. Те харчат огромни суми пари за чести ремонти, опитвайки се да възстановят работещите агрегати, но това има само временен ефект и след известен пробег проблеми се появяват отново. Има няколко основни признака, които показват, че любимият автомобил трябва да бъде подготвен за спешна продажба.

Ремонт на двигателя

Ясен знак, че собственикът на автомобила е изправен пред основен ремонт на двигателя, е увеличената консумация на масло. Ако на всеки 1000 км пробег трябва да се доливат от 0,5 до 1 литър масло, ясно е, че се задава основен ремонт. Поява на син пушек от ауспуха, черен лъскав нагар върху свещите, "плаващи" обороти, увеличен разход на гориво и намалена мощност на двигателя също са тревожни симптоми.

Ремонт на автоматичната трансмисия

Ремонтът на автоматична скоростна кутия също е много скъпа процедура. Поради това, ако започнете да забелязвате следи от масло под скоростната кутия, външен шум при работата й, а предавките започват да се превключват по-лошо, тогава е време да помислите за продажбата на автомобила.

Появата на ръжда по каросерията

От появата на корозия върху каросерията на автомобила е адски трудно да се отървете. В повечето случаи ръждата се появява повторно дори след внимателна обработка и пребоядисване. Особено често корозията възниква на места с лоша вентилация, където се натрупват мръсотия и влага.

fallback
  • #23
    анонимен ( преди 4 години )
    най-важният признак - колата ви е на повече от 10 години. Тогава сигурността намалява, възможността да ни "изненада" точно като сме на почивка става сериозна и изненадата може да ни коства пари, време и нерви.. за това - ресет и нова или поне 2-4 годишна.
  • #22
    анонимен ( преди 4 години )
    разход на масло е и доста различен от скоростите - респективно оборотите на които се кара.. при 160-180км/ч на магистрала харчи много повече от колкото при 90-100км/ч по обикновени пътища..
  • #21
    Валентин ( преди 4 години )
    Драскач на тая статия е объркал читателите определено е писана за западяци. Поне като я четя такова усещане имам. Е ние българите може да сме в Европа но не и в западна Европа. Машина е и може да се поправи само ръждата е проблем.
  • #20
    анонимен ( преди 4 години )
    Колеги, повече от 10 години карам едно "Пунто" 1,3 дизел, маслото се сменя на всеки 20-тина хиляди км и до сега никога не съм доливал , както го налеят до смяна все си е в зоната м/у двете чертички
  • #19
    Corolla fan ( преди 4 години )
    По въпроса с королата дето харчи масло най вероятно е 1,6. Тя е със немски сегменти колбеншмидт, само веднъж тойота са се прецакали да използват немски сегменти. Що някой с 1,3 моторите корола не се оплаче? Изобщо ако си вземеш корола 1,6,първата ти работа е да смениш сегментите с японски и караш още 1 000 000 км.
  • #18
    Фен на БМВ ( преди 4 години )
    Няма защо да лъжа. От смяна до смяна на масло(8-9к) по щеката не мърда. Винаги е на средата, сега дали го гори и едновременно вкарва същото количество антифриз, не знам. Имам я от 11 години, мърка като коте. За мен не е нормално да има разход 1-5 литра на 10000 км. Изсмука го с машина която е разграфена и там видя приблизително колко е. Наливам 5.5 литра и си е по-средата на щеката. При смяна на масления филтър взема малко повече.
  • #17
    ( преди 4 години )
  • #16
    Анонимен ( преди 4 години )
    Признаците на голямо износване далеч не са само двигател и ск. кутия. Масло може да се харчи поради износване заради обороти на студено, запушен дпф да пробие турбината и т.н. което може да стане дори при малък пробег, двигател се прави. Проблеми с останалите системи - вентилация, парно, чистачки, затруднено включване на скорости, пожълтели фарове и много др. по принцип се случват при пробеги над 300к км и подсказват изчерпване на полезния живот на колата..
  • #15
    Питай ( преди 4 години )
    Пълни глупостиА тези който пише тази статия е много зле..... Няма смисъл да го коментирам
  • #14
    Klesa ( преди 4 години )
    С една дума да прецакаме някой друг :D
fallback
Последни