fallback

BMW и Daimler искат да купят 60 автомобила Tesla

Оказа се, че двете германски компании нямат подходящи коли за общата си таксиметрова услуга

Daimler и BMW смятат да поръчат 60 електрически автомобила Tesla чрез съвместното си предприятие Free Now, което всъщност е мобилно приложение за повикване на такси от смартфон. Двете компании стигнаха до това решение, защото искат да разширят парка от автомобили на услугата, за да обхванат големите градове в Германия.

Free Now преди се наричаше MyTaxi и представляваше обикновено приложение за такси, което се използваше в Европа. Daimler го придоби през 2014 г., а миналата година германският автомобилен производител сключи неочаквано партньорство с конкурента BMW и двата производителя инвестираха над 1 милиард долара в компанията.

Изборът падна на Tesla по много прости и разбираеми причини. Германските производители искат да направят услугата Free Now "по-зелена" и съответно да се акцентират върху електромобилите, отдаването под наем на електрически скутери и велосипеди. Когато станало дума за покупката на 60 електрически автомобила за таксиметровата услуга в Хамбург, явно те просто не са намерили друг вариант и решиха да поръчат Tesla.

А защо не електрическите коли Mercedes-Benz или BMW? Според изданието electrek всичко е изключително просто: автопаркът на двете компанията няма нито един автомобил, подходящ за таксиметрови услуги. За съжаление, все още не се знае кои точно модели на американската компания немските производители са избрали, за да реализират целите си, но скоро тази тайна трябва да бъде разкрита.

Между другото, интересът към услугата Free Now в Германия нараства главоломно. През 2019 г. тя беше използвана от 20% повече пътници, отколкото през 2018 г., а броят на шофьорите се увеличи с 27 процента до над 28 000.

fallback
  • #9
    анонимен ( преди 4 години )
    С една дума немците искат да направят тесла Такси нормално
  • #8
    анонимен ( преди 4 години )
    Пикапи от Нисан, баничарки от не знам си кой... Бива, бива...:(
  • #7
    анонимен ( преди 4 години )
    Електромобили от Тесла, двигатели от Рено. Бива, бива... :(
  • #6
    анонимен ( преди 4 години )
    Смех, смех... И много тъжно...
  • #5
    анонимен ( преди 4 години )
    Е що не вземат немска електричка ве? Нали все убийци на Тесла вадят, а накрая се оказва, че приказките им само големи, а в действителност са гола вода. Нито електрички, нито хибриди, а само едни нафтови печки имат и това е. Статията за пореден път го доказва. Чакат китайците да ги изкупят и те да им направят електричките. Рано или късно ще стане. Даймлер е на тезгяха, следват и другите немски марки след него. Факт!
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    Това не е вярно, че не предлагат оборудване за таксита. Всяка марка го предлага. В Мюнхен има таксита БМВ и3. Значи можело! Причините са други, а не, че нямали такива коли с оборудване. Всъщност за пореден пътсе вижда, че царят е гол, т.е.от немците нищо не става и трябва да купуват Тесли. А като започне да работи заводът на Тесла в Берлин ви гарантирам, че немските електрички ще се превърнат в музейни експонати. То не, че сега не са.сложили са по една в шоурумовете да гледат хората само и товае
  • #3
    Ок ( преди 4 години )
    Ами хайде купувай си електрокар, какво чакаш !
  • #2
    анонимен ( преди 4 години )
    Ми то немците това, в което са силни - да са последователни и да надграждат - им оказа и голямата шега в електрическата революция. Просто не могат да реагират.
  • #1
    none ( преди 4 години )
    Мисля че всякакъв коментар е излишен ;)))). i3 очевидно не става за такси, а всички електрически коли на Даймлер са още на картинки и прототипи. Най-интересното е, че в автомобилният сектор се заформя перфектната буря. Всички големи производители на електроника ще пуснат електромобили рано или късно (направо не е за вярване че чак сега се усетиха), които ще са по-технологични и по-евтини от тези предлагани от традиционните автомобилни компании, и германските коли ще отидат при електрониката им
fallback
Последни