fallback

Как работи секвенциалната скоростна кутия

Между ръчните и автоматичните трансмисии има още един вид – автоматизирани

Секвенциалните предавателни кутии са нещо като хибрид между ръчните и автоматичните. С тях можете да сменяте предавките ръчно, но може да оставите кутията да работи в автоматичен режим. Затова често те се наричат и полу-автоматични.

Но полу-автоматичната кутия не ви дава възможностите да реагирате свободно като при ръчната смяна. Може да изберете само следващата по-висока или по-ниска предавка. Това се извършва с натискане на лоста нагоре или надолу, а останалото се извършва от кутията. При всяко превключване силовото предаване се прекъсва.

Разлика трябва да се прави между секвенциална кутия и полуавтоматична кутия с хибротрансформатор. Съществуват и други полу-автоматични кутии, които имат друга конструкция. Те се използват не само в леките автомобили, но и във Формула 1 например.

Секвенциалната предавателна кутия е монтирана в много модели на Smart, включително в Smart Fortwo, както и в някои модели на Abarth. Ръчното задействане на предавка при нея предлага изцяло ново усещане от шофирането. За разлика от автоматичните кутии, тук усещането е че сам управлявате автомобила и решавате кога да бъде сменена предавката. За мнозина това е важно.

При превключване на предавките с ръчна кутия се изискват умения и известен опит. По време на шофирането трябва да се концентрирате върху превключването. При секвенциалната това не е нужно, но превключването не е оставено изцяло на автоматика. Лостът се натиска нагоре или надолу за смяна, след което той се връща в централно положение. Много шофьори намират това за приятно.

Секвенциалните кутии се използват и в много видове мотоциклети.

Снимки: Abarth

fallback
  • #6
    Motion ( преди 4 години )
    Към редактора: снимката е на ръчна секвенциална предавателна кутия, монтирана масово на мотоциклетите и рали автомобилите с ръчно превключвани предавки. Такава не се предлага в шосейните автомобили. "Секвенциалната" кутия при такива, за каквато се говори в статията, генерално е два вида. Или синхронизаторна скоростна кутия, само че с два входящи вала и два съединителя (DSG), или хидротрансформаторен автомат с планетни предавки, като и двата типа са управлявани от ел.хидравлично клапаново тяло.
  • #5
    bmw ( преди 4 години )
    "хибротрансформатор" ? *** , неграмотни , некомпетентни преписвачи (журналисти)Хидротрансформатор се нарича
  • #4
    теслЪ ( преди 4 години )
    От заглавието на "статията" разбирам, че ще бъде обяснено как работи скоростната кутията , а не как се ползва лоста за превключване:))))
  • #3
    Хой ( преди 4 години )
    Какво и е лошо на статията. За някои хора може да е полезна.
  • #2
    анонимен ( преди 4 години )
    Баси простотиите...
  • #1
    ( преди 4 години )
fallback
Последни