fallback

По-бавни ли са екологичните автомобили?

Ето как се отразява на мощността добавянето на филтър за твърди частици (ВИДЕО)

През 2018 г. производителите започнаха да поставя масово филтри за твърди частици на предлаганите в Европа модели с бензинови двигатели. Екипът на канала Carwow се опита да изясни дали този филтър оказва влияние и върху бързината на автомобили.

За целта са използвани два идентични хот-хеча - Audi RS 3. Първият обаче е произведен още преди въвеждането на задължителния филтър, докато вторият е оборудван с това повишаващо екологичните показатели устройство.

"Паспортните данни" на тези две RS 3 са напълно еднакви. Те са оборудвани с 2,5-литров турбомотор с мощност 400 к.с. и 480 Нм въртящ момент. Оказва се обаче, че те не се представят еднакво, като за да бъде разкрита по-детайлно разликата, двете машини напускат пътя и отиват на диностенд.

Оказва се, че въпреки идентични заводски показатели, мощността се реализира по различен начин. От посочените 400 к.с. до "колелата" и при двете коли достигат 355 коня, но моторът без филтър достига до максималния си въртящ момент с 500 об/мин. по-рано. 

Освен това, кривата на разпределението на тягата в диапазона от обороти е по-полегата при този автомобили, докато Audi RS 3 с филтъра за твърди частици губи по-бързо своите нютон-метри при увеличение на оборотите.

Снимки и видео: Carwow

 

fallback
  • #8
    Ото ( преди 4 години )
    КПД и ресурса на дизела са най-високи и това е достатъчно практичните хора да ги купуват и карат... другото са бръщолевини на "специалисти" които не са учили физика
  • #7
    анонимен ( преди 4 години )
    никой насила под строй с автоматчици не ви кара да си купувате дизели
  • #6
    анонимен ( преди 4 години )
    Най добри са водните автомобили! Ама за тях ще трябва да почакаме доста за дойте акъла в *** кратуни. Наливаш си вода от чешмата и караш колкото си искаш. Водата е най мощното гориво във вселената! Водородът и най разпространения елемент във вселената, 75% от цялата съществуваща материя. Всички слънца се захранват от водород. Е на това му се казва "вода гази, жаден ходи".
  • #5
    анонимен ( преди 4 години )
    И цялата тази игра и далавера идва от познайте кой? От немците разбира се. Те наложиха и лъгаха най-много за дизелите и дори продължават да лъжат и да мажат. Продължават да ги спасяват с какви ли не нововъведения и простотии. Имаше сравнение точно за това от една френска медия, че Хитлер не е успял с масовото изтребление на хора в газовите камери, но немците в мирно време успяха да наложат дизела и да превърнат цял континент в газова камера и да изтребят милиони без някой да им търси сметка.
  • #4
    До 6 ( преди 4 години )
    По принцип от 90-те много здравни организации и най-вече СЗО са алармирали за дизеловият проблем и то при условие, че тогава дизелите не са били толкова много. Има много статии и ако човек се разтърси за бюлетините на СЗО от миналото ще ги види тези неща, че са съобщавани и е имало изследвания. Всичко обаче се е замитало под килима на най-високо равнище и не се е давала никаква гласност, за да могат автомобилните корпорации да печелят милиарди за сметка здравето на хората. Много *** игра...
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    Дизелът е кауза пердута! Немсците си мислеха, че с лъжи и евтини номера ще продължават да ги пробутват и да ни тровят, но бяха разкрити. Не, че не го знаех. Не и че и другите не го знаеха. Няма как да не видиш как пушат новите дизели последно поколение по кръстовища и по Витиня нагоре. Бълват си саждите, а иначе много екологични. Всички си затваряха очите и резултатите са налице. А най-лошото е, че продължават да ги продават и да лъжат, че вече са екологични, като мерят само СО2. Мошеници!
  • #2
    О колко ( преди 4 години )
    Оооо колко си *** има ли смисъл със теб да говоря ,О колко си *** има ли смисъл?!??!Оо не
  • #1
    анонимен ( преди 4 години )
    какво е това ауди в статия за еко-автомобили. вече не помните кой стартира дизелгейт?
fallback
Последни