IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как спират най-бързите коли в света?

Британско издание направи любопитна класация след свои тестове

Мнозина знаят колко време е нужно на най-бързите коли на планетата да ускорят от 0 до 100 или до 200 км/ч. Но пък малко са тези, които са се замисляли как спират тези автомобили. Британското издание Autocar направи класация на моделите с най-добри спирачки, като резултатите са от тестове на самите журналисти. В случая е измерено спирането от скорост 70 мили в час (112,65 км/ч) до нула, като разстоянието е премерено в метри. Ето ги и отличниците:

Снимки: Autocar

0 от 500
  • #4
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Прав си за гумите. Има и още една камара фактори, които влияят на спирането. Например пътната настилка. От асфалт до асфалт има балкан разлика. Едно е да спреш на хАсфалта на Мутрата и съвсем друго е да спреш на европейски асфалт без да са откраднати за направата му повечето пари. Като се прибирам от Европата, винаги установявам огромната разлика в настилката. Поведението на колата коренно се променя. Отделно, че пътищата ни НЕ се чистят и са пълни с песъчинки, сажди и какво ли не. Пързалка е!
  • #3
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    По принцип най-добро спиране може да се полиучи от хибридите. При една и съща спирачна система на две коли, тази, която е хибрид ще спира доста по-добре, защото там в спрането участва и мотор-генератора, който не само спира без механични загуби и ***, а и електроенергия произвежда. Освен това при хибридите дисковете и накладките издържат по 150-200 000 км, а понякога и повече. Няма друга толкова дълготрайна спирачна система.
  • #2
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Железар ( преди 4 години )
    Силата на керамичните дискове е не толкова в по-късият спирачен път, колкото в способността им да рабоят при по-висока температура и да се износват по-малко в сравнение със стоманените. При т. нар. "карбонови" пък, които също са керамични, се гони и по-ниско тегло, за сметка на по-лоша износоустойчивост.
  • #1
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 4 години )
    Интересно съпоставяне! Палитрата автомобили е прекалено шарена. По отношение на сегмент, ценови клас, тегло, технология, материали нещата са несравними. Странен извод направих - несъпоставимо съпоставяне :)(!? Случайно или не, но при някои от представените автомобили липсват отделни параметри - примерно не става ясно, дали резултатът е постигнат с карбонови или със стоманени дискове. Моят фаворит в тази класация е Мустанг ГТ - невероятен резултат, постигнат с неразточителен пакет.