Компанията Mercedes-Benz представи новото поколение на най-малкия си кросоувър - GLA. Моделът е съхранил стила на предшественика си, но е променил размерите си, като предлага повече пространство в салона. В стандартното оборудване на автомобила вече влиза система за задвижване на четирите колела с муфа на задната ос и оффроуд-пакет.
На външен вид новият Mercedes-Benz GLA може да бъде разпознат по пропорциите на каросерията и по дизайна, който следва този на последните модели на марката. Кросоувърът е със 104 мм по-висок и с 14 мм по-къс от предшественика си, като това е позволило да се увеличи мястото за краката и гърбовете на возещите се отзад пасажери. Обратно, при тези отпред, пространството над главите и пред краката е намалено.
В базовото оборудване на модела вече влиза мултимедиен комплекс MBUX с два екрана, гласово управление, навигация с допълнителна реалност и с функция за обучение. Двата дисплей на предния панел се предлагат в 3 размера - два 7-инчови, един 7- и един 10,25-инчов или два 10,25-инчови.
Освен това, за новия GLA са достъпни програми за релаксация Energizing Comfort Control и седалки с функция Energizing Seat Kinetic, която променя наклона на гърба на ортопедичните седалки и така осигурява по-лесно сядане или ставане.
На първо време моделът ще се предлага само с 2 двигателя. Версията GLA 200 разчита на 1,33-литров турбомотор със 163 к.с. и 230 Нм, а GLA 35 4Matic AMG - на 2,0-литров турбодвигател, развиващ 306 к.с. и 400 Нм. За по-малкия агрегат е предвидена 7-степенна роботизирана скоростна кутия, а за по-големия - 8-степенна AMG SpeedShif DCT. В първия случай ускорението от 0 до 100 км/ч отнеча 8,7 секунди, а във втория - 5,1 секунди.
Системата 4Matic с диференциал на задната оси и вградена в него муфа за изключване е включена в оборудването на всички нови GLA. В стандартен режим тя разпределя въртиящ момент 80:20 в полза на предната ос, а в спортен режим - 70:30. Муфата може да бъде блокирана и тогава тягата се разпределя поравно между двете оси.
За подобряване на всъдеходните възможности е добавен стандартен пакет Off-Road Engineering. Той включва допълнителен режим на движение, асистент при спускане, специална графика на централния дисплей и нов режим на работа на светодиодните фарове.
В списъка с допълнително оборудване на новия Mercedes-Benz GLA влизат още адаптивен круиз с възможност за движение по инерция в режим Eco, асистенти за маневриране Active Steer Assist и Evasive Steering Assist, както и комплекс за безопасност Pre-Safe Plus с допълнителна защита при удар отстрани или отзад.
Още снимки - вижте в галерията.
Продажбите на новия Mercedes-Benz GLA в Европа започват през пролетта на 2020 г., а след това кросоувърът ще стъпи на пазарите в САЩ и Китай.
Снимки: Mercedes-Benz