От 1 януари 2020 г. за автомобилните производители в Европа настъпват тежки времена. В сила влизат новите екологични стандарти, като глобите за тези, които не ги покрият, са огромни. Те могат да достигнат общо 32 млрд. евро, което превишава със 100% приходите, които компаниите ще реализират от продажба на нови автомобили.
Според новия стандарт, произведените на територията на ЕС модели трябва да изхвърлят до 95 гр/км СО2, което принуждава производителите да ускорят разработката на нови технологии и да се насочат към електрификация на автомобилите си. Това обаче оказва огромно негативно влияние, тъй като тези разработки струват много пари. И съответно, за да бъдат осигурени ти, се налага намаляване на разходите.
На свой ред то става най-вече с премахване на работни места. Audi, например, вече обяви, че ще съкрати около 9500 човека. Подобни намерения имат и в Daimler, а също така и в Nissan.
Някои от държавите в ЕС се опитват максимална да мотивират шофьорите да преминат към автомобили с електрическо задвижване. Германия се готви да удвои субсидиите, но броят на електромобилите все още е недостатъчен, за да се покрият новите екологични стандарти.
Според анализаторите на автомобилния сектор, през 2025 г. броят на електромобилите ще бъда около 10,2% от общия пазар. След още 5 години той ще се увеличи до 20%. Някои държави вече обявиха, че ще заложат забрана на моделите с двигатели с вътрешно горене, като тя ще влезе в сила от 2040 г.
Снимки: Carsweek