IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Легендарен дизайнер показа всъдехода на бъдещето

Идеята за Mega Track се превъплъти в новия концепт на Джорджето Джуджаро (ВИДЕО)

Легендарен дизайнер показа всъдехода на бъдещето

Ателието GFG Style, принадлежащо на легендарния дизайнер Джорджето Джуджаро и на сина му Фабрицио, разкри новия си концептуален модел с името 2030. Машината представлява хипервсъдеход със задвижване на четиите колела, който може да се движи със скорост от 200 км/ч по неравен терен.

Премиерата на автомобила ще се състои по време на автосалона в Женева през март, като създаването му е част от държавната програма "Визия за Саудитска Арабия 2030". Тя описва постепенно намаляване на зависимостта на страната от производството на петрол и развитието на промишлеността, туризма и инвестиционната политика. Хиперколата трябва да демонстрира именно тази радикална трансформация, като чистите и прости линии на дизайна показват съвременния облик на държавата, а цветовете - нейния национален флаг.


Още снимки - вижте в галерията.

Информация за автомобила на практика липса. В основата му е алуминиева пространствена рама, направена от въглеродни нишки. Параметрите на силовия агрегат не се съобщават, но 2030 много прилича на показания през март концепт  Kangaroo. Той разчита на две електромотора (360 киловата или 483 к.с. и 680 Нм въртящ момент) и батерия с капацитет 90 кВт/ч. Пробегът на 2030 с едно зареждане е 365 км, а ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 3,5 секунди.

Сходство с Kangaroo има и в конструкцията, чиято идея беше показана още през 90-те години от френския Mega Track, но характеристиките на двете коли се различават.  Kangaroo ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,8 секунди и развива 250 км/, като е оборудван с хидравлично окачване, благодарение на което пътният просвет варира между 120 и 260 мм. Освен това, задните колела на всъдехода завиват.

Снимки и видео: GFG Style

0 от 500
  • #3
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 5 години )
    Колега, въпросът ти за алум-въглеродната (че и пространствена) рама е напълно резонен. Свършиха ми 500-те разрешени знака, иначе и аз щях да попитам за същото. Що ли пиша въобще сега?! Отколе приканвам домакините да се отнасят по-сериозно и отговорно към редактирането на публикуваните материали. Да не говорим, че съвсем наскоро публикувах тук дефинициите на рама и шаси и призовах за пореден път тези понятия да се употребяват коректно, сдържано и просветено.
  • #2
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Моля обяснете.... ( преди 5 години )
    ??? "В основата му е алуминиева пространствена рама, направена от въглеродни нишки."??? - това нещо не го разбрах....
  • #1
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 5 години )
    Чистите и прости линии смислово биха кореспондирали с относително еднообразния географски пейзаж на страната. Защо обаче трябвало да "показват съвременния облик на държавата", за мен е пълна загадка. Виждам модерност, доза футуристичност, ама чак пък чистота и простота? Ако това са чисти и прости линии, нямам идея как да се определи дизайна на Тесла пикапа. В муцуната има едни странни форми, като джобове. Създават впечатление на търсена антиаеродинамика, а може би става дума за врабчоуловители?!