Независимата европейска организация Euro NCAP публикува резултатите от поредните краш тестове, този път на 12 нови модела, които бяха проведени един след друг. Девет от автомобилите получиха максималните 5 звезди за безопасност.
"Отличен" получи всъдеходът Audi Q7. Безопасността на шофьорите и възрастните пътници бе оценена на 92%, на децата - 86%, на пешеходците - 71%, а работата на електронните спомагателни системи - 72%. При челен сблъсък има риск от наранявания на гърдите на водача и пътника до него. Почти всички системи за сигурност получиха положителна оценка. Задоволителни са само функцията за поддържане на избраната за движение лента и системите за контрол на скоростта.
Пет звезди бяха дадени и на кросоувъра Subaru Forester. Експертите оцениха безопасността на възрастните на 97%, на децата - 91%, на другите участници в движението - 80%, а електронните помощници - 78%. Данните, получени от манекените, показаха само висок риск от наранявания на гърдите на пътника отпред при челен удар. Експертите отбелязаха добрата работа на почти всички спомагателни системи, критикуват само ефективността на тази за контрол на скоростта.
Един от най-важните премиери на салона във Франкфурт - електромобилът Porsche Taycan, също получи максимален брой точки. Високата оценка бе повлияна от надеждната защита на водача и пътника до него (85%). Експертите обаче отбелязаха вероятността от нараняване на гърдите на пътника при челен удар. Съществува и риск от нараняване на врата при удар отзад. За защита на децата немският електромобил получи 83%. Euro NCAP оцени работата на електронните системи за сигурност на 73%, а безопасността на пешеходците - на 70%.
Електрическият Tesla Model X се превърна в един от най-сигурните автомобили в класацията. Колата успешно премина почти всички краш тестове, а единственото, което експертите откриха, беше малък шанс за получаване на травми в гърдите на пътника отпред при челен удар с деформируеми препятствия и подобна контузия в главата на водача при страничен удар по цялата широчина на автомобила. Крайният резултат за Tesla Model X също е 5 звезди.
За безопасност на възрастните новата Skoda Octavia получи 92%, за децата - 88%, за другите участници в движението - 73%, а електронните асистенти бяха оценени на 79%. Експертите отбелязаха добрата работа на почти всички спомагателни системи, само ефективността на тази за контрол на скоростта беше оценена като ниска. Това не попречи на модела да получи "отличен" на тестовете.
Един от претендентите за наградата "Автомобил на годината в Европа" - Renault Captur, получи 96% за защита на водача и възрастните пътници и 83% за безопасността на децата. За работата на системите аз сигурност и защита на пешеходците автомобилът бе оценен съответно на 75% и 74%. Подобни оценки получи и Peugeot 2008, който също в крайна сметка спечели 5 звезди за безопасност при наличието на допълнителен пакет за сигурност. Най-високите оценки спечелиха и двата тествани модела на Ford - Kuga и Mondeo.
Само четири звезди успяха да получат Volkswagen Sharan и Seat Alhambra. И в двата случая оценката беше повлияна от високия риск от нараняване на гърдите на пътника отпред при челен удар. Основната критика на експертите беше по работата на системата за поддържане на избраната за движение лента.
Единственият модел, който получи три звезди, беше Renegade SUV. Тази оценка беше повлияна от вероятността от нараняване на водачи и пътника до него при челни и странични удари. При удар отзад има и риск от травма на врата на пътника отпред. В резултат експертите оцениха защитата на възрастните във всъдехода на 82%. За защита на пътниците и децата автомобилът получи 84%. Euro NCAP оцени работата на електронните системи за сигурност на 58%, а безопасността за пешеходците - на 55%.
Видео: Euro NCAP