fallback

Най-качествените и най-калпавите 5-годишни автомобили според TUV

"Корейски" Opel е най-препоръчителният масов модел, ако се съди по техническите инспекции

Осем германски и само две японски коли попадат сред десетте най-препоръчителни от TUV в категория 4-5 годишни. Германската асоциация за технически инспекции всяка година публикува своя доклад за средния брой отчетени повреди при всеки модел.

Както във всички останали възрастови групи, и тук първото място е за Porsche 911, при което дефекти са констатирани в едва 3.5 на всеки 100 инспектирани автомобила (при 3.6 в миналогодишния доклад). Спортният автомобил обаче е с чувствително по-малък среден пробег от всички останали в класацията - с 50% под този на делящия трета позиция Mercedes B-class и над два пъти по-малък от този на шестия Audi Q5.  

ВИЖТЕ 12-ТЕ НАЙ-ЗДРАВИ АВТОМОБИЛА НА ВЪЗРАСТ 4-5 ГОДИНИ:

Приятно учудване буди второто място на Opel Mokka. Компактният кросоувър е с едва 5% повреди и е далеч пред всички останали модели на компанията от Рюселсхайм. Вероятно обяснението е, че Mokka бе разработена в Южна Корея и до втората половина на 2014 се произвеждаше изцяло там, преди голямото търсене да наложи и втора поточна линия в Сарагоса (Испания).

Впечатляващо е също попадането в челната десетка на BMW X1, което видимо е най-надеждният модел на баварците, а също и на Mitsubishi ASX. Суперминито Mazda 2 и кросоувърът Suzuki SX4 също се представят доста добре.

Повечето модели на Audi и Mercedes попадат сред първите 30, докато BMW има някои колебания в качеството, като например 109-ото място на Серия 5. Доста противоречиво се класира и гамата на Volkswagen: много добри резултати за Golf Plus и Tuareg, но посредствено класиране за Tiguan и разочароващи позиции сред последната десетка за Passat и Sharan.

Skoda Octavia е най-челно представеният модел на популярната в България чешка марка. Всъщност всички коли на Skoda са събрани в компактна група в средата на таблицата, с дефекти между 9.6% и 10.8%

Най-челно класираният френски автомобил е Renault Captur, на 29-а позиция (доста по-слабо в сравнение с миналата година), а близо до него е и Peugeot 308. Ако не броим Opel Mokka, с най-предно класиране от корейците е Kia Venga, която се правеше в Словакия.

КЪДЕ СА НЯКОИ ПОПУЛЯРНИ У НАС МОДЕЛИ: 13. Mercedes M-Class/GLE (6,3), 13. Suzuki SX4 (6,3), 13. Volvo XC60 (6,3), 17. Audi A6 (6,4), 18. VW Golf Plus (6,5), 20. VW Touareg (6,7), 21. Audi Q3 (6,8), 22. Volvo V40 (6,9), 23. Audi A3 (7,0), 23. Mazda CX-5 (7,0), 26. Audi A4 (7,1), 27. Toyota Auris (7,2), 27. Toyota Avensis (7,2), 29. Renault Captur (7,4), 31. Honda CR-V (7,6), 31. Peugeot 308 (7,6), 31. Porsche Cayenne (7,6), 35. Honda Civic (7,7), 35. Mazda 3 (7,7), 35. Mercedes C-Class (7,7), 35. Mini Countryman (7,7), 41. BMW X3/X4 (7,9), 41. Ford Kuga (7,9), 43. VW Golf (8,1), 46. Mazda 6 (8,3), 46. Mercedes E-Class (8,3), 46. Opel Astra (8,3), 50. Toyota Yaris (8,5), 51. Mini (8,6), 57. Seat Leon (8,7), 57. Opel Zafira (9,1), 57. VW Polo (9,1), 63. Opel Insignia (9,6), 63. Skoda Octavia (9,6), 65. Suzuki Swift (9,7), 66. BMW Серия 3 (9,8), 66. Skoda Rapid (9,8), 66. Skoda Yeti (9,8), 70. BMW X5/X6 (10,0), 73. Peugeot 208 (10,2), 76. Ford Fiesta (10,5), 76. Skoda Fabia (10,5), 78. Skoda Superb (10,8), 85. Kia Ceed (11,2), 85. Mitsubishi Outlander (11,2), 89. Opel Corsa (11,4), 91. Hyundai i30 (11,7), 91. Renault Clio (11,7), 93. Ford Focus (11,8), 94. Seat Ibiza (12,1), 98. Citroën C4 (12,6), 99. Fiat Panda (12,7), 99. Nissan Qashqai (12,7), 102. Renault Megane (13,1), 104. Citroen C3 (13,4), 108. VW Tiguan (14,2), 109. BMW Серия 5 (14,3), 112. Kia Sportage (14,9), 113. Ford Mondeo (15,3), 114. Dacia Duster (15,6)

Почти всички класически миниванове, като Ford Galaxy, уверено се нареждат на дъното по надеждност. Което може би е и едно от обясненията защо този пазарен сегмент се сгромоляса в последните години

В "червената" зона на дъното на класирането попадат някои масови модели като Renault Megane, Ford Mondeo и Kia Sportage. Сред най-калпавите десет коли пък се нареждат три големи минивана - Ford Galaxy, Volkswagen Sharan и Seat Alhambra, което донякъде обяснява и масовия отлив от подобни модели напоследък. Последната позиция убедително е за Chevrolet Spark, въпреки че малката градска количка има малко детайли и сложни системи за повреждане, и че средният й пробег е вторият най-малък в класацията.

10-ТЕ НАЙ-МАЛКО НАДЕЖДНИ АВТОМОБИЛА: 115. Renault Kangoo    16,1% 116. Fiat 500     16,4% 116. Ford Ka     16,4% 118. VW Passat CC     16,6% 119. Dacia Sandero     16,7% 120. VW Passat     17,2% 121. Dacia Logan     17,3% 122. Ford Galaxy     18,2% 123. Fiat Punto     18,7% 124. Seat Alhambra     19,9% 125. VW Sharan     20,2 % 126. Chevrolet Spark     24,2%

 

fallback
  • #11
    анонимен ( преди 4 години )
    Приус го няма в новия доклад на ТЮФ, както ги няма Лексъс, Ленд Ровър, Алфа Ромео и пр. - просто няма достатъчно бройки по германскките пътища. Допреки няколко години първата и втората генерация на Приус попадаха в ТЮФ и винаги бяха в Топ 10
  • #10
    анонимен ( преди 4 години )
    Горе долу с Октавията са улучили. Седна работа е наистина. Зависи от оборудване, двигател, трансмисия. И се развалят не е да не се развалят, но нито много, нито малко. Не случайно такситата едно време дето бяха Октавии ги замениха с други марки и модели. Просто не са много надеждни. На мен ми е много интересно къде е Приус? Той е една от най-здравите и безпроблемни коли. Продължителния тест на АБ му бяха изгорели 2 лампички за 100 000 км и навсякъде по света е еталон за адравина и качество.
  • #9
    анонимен ( преди 4 години )
    Тва за Октавията не го вярвам. Двама приятели имаха сериозни дефекти с нови коли в рамките на 30-40 хил. километра.
  • #8
    aa ( преди 4 години )
    Брей, Туарега по-добре от Кайен...тия са се прецакали от VW
  • #7
    анонимен ( преди 4 години )
    За първи път чувам, че Пасат бил еталон, освен за калпава кола.
  • #6
    Радев ( преди 4 години )
    Вярно ли Пасат-а е толкова зле? Модел, който се води еталон в своя клас...
  • #5
    Отг: #3 ( преди 4 години )
    Редактирали са го, добре че поне коментарите четат. Сега да Ви питам Аутомедиа, какво супермини е Мазда 2, след като това е сегмент B и е в класа на Ибиза, Поло, Фиеста и т.н ?
  • #4
    аслкфн ( преди 4 години )
    Това изобщо кой го чете...Във Франция класацията е друга! Само американците слагат чужди марки на челни позиции, затова те са най достоверни ......
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    Мазда 2, баце
  • #2
    анонимен ( преди 4 години )
    От кога Мазда 3 е супермини ? Automedia, Вие изобщо четете ли си статиите преди да ги публикувате ?
fallback
Последни