Последните тенденции на автомобилната индустрия в света показват активно развитие на електрификацията и включването към интернет. Благодарение на тези технологии бяха създадени голям брой възможности за съвместно използване на автомобили от много хора - каршеринг. Експертите смятаха, че това ще позволи да се намали транспортното натоварване на градовете, но експериментът се оказа пълен провал.
До този извод стигна учени от Центъра за автомобилни изследования на Университета Дуйсбург-Есен в Германия, които публикуваха своя доклад за ситуацията по пътищата на страната. Каршерингът се появи в Германия през 2009 г. и за този период броят на личните превозни средства не само, че не е намален, но дори се увеличи. За 10 години автомобилите в страната са с 5,8 млн. повече, а количеството на шофьорите е нараснало с 10%.
Започвайки от 2009 г. броят на сервизите за каршеринг непрекъснато расте, като услугата се предлага и от някои производители. Брандове като Opel, Mazda и Citroen вече се отказаха от тази услуга, а местните германските гиганти Daimler и BMW бяха принудени да се обединят, за да намалят загубите.
Аналогични трудности има по цял свят, като основният проблем компаниите, предлагащи споделено пътуване, е активната поддръжка, която местните власти оказват на частните лица при закупуване на нов автомобил. Явно притежанието на собствена кола е доста престижно, но от това страдат именно проектите, чиято цел е облекчаване на транспортната обстановка в големите градове, която води и до подобряване на екологичните показатели в тях.
Снимки: Carsweek